Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elektrikern84
#1363952
Lockis skrev: mån 10 feb 2020, 18:45
Elektrikern84 skrev:Har ju barn i baksätet men har handdukar under bälteskuddarna för att skydda lite extra,.
Jag har en 4mån som sitter i babyskydd. Även en systerson som åker ett par ggr i veckan.
Har inte upplevt någon dålig kvalite ännu.
Är dock inte så nervös för slitage iheller. Tror inte jag kommer ha kvar bilen mer än 3 år. Och 2 ggr om året skickas den på rekond.
Har haft mina bilar också c.a 2-3 år men denna tror jag blir kvar litet längre, därför jag maxar utrustningen denna gång. =)
Men borde ju ju kunna lämna in den på Läder-service... typ..
av Lockis
#1363966
Elektrikern84 skrev:Har haft mina bilar också c.a 2-3 år men denna tror jag blir kvar litet längre, därför jag maxar utrustningen denna gång. =)
Men borde ju ju kunna lämna in den på Läder-service... typ..
Tror volvo själva rekommenderar att man har lädervård minst 1 gång om året med smörja osv.
av Lockis
#1363972
Elektrikern84 skrev:Okay, ja man skulle ju vilja höra med nån som kört sin bil 8-10 tusen mil med familj hur lädret är då?!
Jag har sett många fräscha V90 med Nappa lädret som har gått längre sträckor och fortfarande är fina i lädret. Med det sagt så är det inga garantier för att du upplever samma sak.

Personligen, och jag har kört V60 med "vanliga" lädret i 14 månader och har nu Nappa lädret med ventilerade stolar. Så upplever jag Nappa lädret som mycket mjukare och lyxigare.
Dem vanliga läder stolarna är dock inte dåliga dem iheller :-)
av Hink84
#1364025
Jag är svag för panoramatak :-) ljuset som blir i kupén samt att passagerarna bak älskar det, allt på en bil kan oväntat gå sönder ändå tänker jag, men jag hade definitivt lagt pengarna på ett glastak, tycker bilen får en lyxkänsla av det, men alla tycker olika såklart :-)
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1364047
Hink84 skrev: tis 11 feb 2020, 08:07 Jag är svag för panoramatak :-) ljuset som blir i kupén samt att passagerarna bak älskar det, allt på en bil kan oväntat gå sönder ändå tänker jag, men jag hade definitivt lagt pengarna på ett glastak, tycker bilen får en lyxkänsla av det, men alla tycker olika såklart :-)
Håller med det gör stor skillnad
av Snelhest
#1364053
Lustigt det där med glastak.
Jag får rentav en obehagskänsla av det, jag vill ha det mörkt och skönt inne i kupén.

Jag har å andra sidan en cabbe jag gärna åker nercabbat med, men den är ju ämnad för det där.
av Tompan60
#1364062
Glastak =vagnskadesjälvrisk på den. Trist om nån knackar rutan på parkering bara för att det är roligt...Mycket mat till familjen i kostnad.

Hade valt vanligt läder alla dagar i veckan. Nappa och en glassfläck från barnen.. Inge kul.

Har man barn får man räkna med spill. Går fort så här dom vuxit ur barnstolarna
Användarvisningsbild
av Zanders
#1364065
Men alltså på riktigt.. Ska man välja bort glastaket pga risken att någon knackar den för att det är kul? Då antar jag att man inte lägger pengar på en bil över huvudtaget ifall någon nu vill nyckla den eller allt annat man kan göra för att förstöra för folk och det gäller ju inte bara bilar.

Skador och olyckor kommer ske och är knappast ett vettigt argument till att välja bort något. Att man gillar eller inte gillar känslan av ett glastak eller att ekonomin styr är ju däremot fullt giltiga argument.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]