Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1363810
Har frågat på rostskyddsbehandling av min V90CC MY2019 och bad om pris på Dinitrol Plus som är anpassat för nya bilar och kostar ca. 5200.- att få gjort. Får också svar från mitt lokala Dinitrolcenter att dom rekommenderar Dinitrol Tuff-Kote som är ett mer omfattande program och kostar 8800.- Se produktlänkar:

http://www.dinitrolcenter.se/Dinitrol_PLUS
http://www.dinitrolcenter.se/Dinitrol_TKD

Jag tror personligen att Dinitrol Plus räcker för att förbättra den bristfälliga/snåla rostskyddsbehandling dagen nya Volvobilar har. Vad säger ni som har lite erfarenhet om rostskydd?
#1363904
Hm... Garanti mot rost, hur är dom villkoren formulerade? Brukar vara svårt generellt att få igenom en rostskadereklamation hos alla biltillverkare. Ofta är det genomrostning inifrån som krävs.
Men jag håller med dig, ska man behöva extra-rostskydda en premiumbil? Tex. Vi Bilägare förordar en kompletterande behandling och då bilens rostskydd är sämre/mindre påkostad än tidigare Volvomodeller
#1363950
Precis, jag är 65+ och köpte bilen ny hösten 2018 och har tänkt att ha den säg 8-10 år? Kör runt 1000-1500 mil per år, vi har en ny VW Polo i familjen också:)
#1363954
LJN skrev: mån 10 feb 2020, 18:49 Precis, jag är 65+ och köpte bilen ny hösten 2018 och har tänkt att ha den säg 8-10 år? Kör runt 1000-1500 mil per år, vi har en ny VW Polo i familjen också:)
Tycker det är värt och göra rostskyddsbehandling, nu när du tänkt ha den minst 8-10år. Den som kostade 5200-behandling såg ganska bra ut, den dyrare varianten var dock onödig men vissa ställen som trots 8-10år skulle aldrig få rost iallafall. Om det nu kommer bli aktuell kör på 5200kr-behandlingen :)

Jag har rostskyddsbehandlat min bil och det är fortfarande svart underrede/trösklar, börjar släppa lite lite vid hjulhusen men trots allt ~1-2år sen den kontrollerades.
#1363986
Den bilen ser ut att vara helt ny eller?
#1364018
Ja, köpte den ny på våren 2018 och den har gått ca 5000 mil nu. Jag tog bort innerskärmarna och rostskyddade själv. Man upplevde att det var lite rostskydd men troligen är det en tunn vaxhinna. Funderar nu på att lämna in den för rostskyddsbehandling då jag inte har tagit bort plastskyddet under själva bilen. Är väl lite i din sits, 63 år och pensionär :-D och kommer att behålla bilen ett tag.

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]

Löjliga priser XC70

Hela branschen har blivit löjlig. Går j[…]

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]