Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Snelhest
#1363781
Kikade på XC40 och den ligger ju lite före med designen, så det blir väl något i den vägen baken blir på MY21 V60 då, d.v.s. inga utblås.

Jag var lite kränkt över att min bil som ursprungligen skulle tillverkas någon gång efter V20, blev färdigbyggd lördag V5 i Torslandafabriken, men nu känner jag mig nöjd, MY21-uppdateringarna känns o-viktiga samt att jag väldigt gärna behåller mina feta utblås :party:
av Petzzon
#1363783
DavidBlomqvist skrev:
Zanders skrev:Säker på att du får en 20? Dem byter modellår v22
Eftersom MY20 kom V22 2019 så jag det borde man vara säker på, MY21 börjar dom ju bygga runt V22 i år ;)
Vad gäller XC60 T8 lär dom leverera MY20 längre än så, jag har vecka 30 på min och det kommer troligen inte bli en 21. Så var det inte förra året i alla fall.
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1364190
Inbillar jag mig eller är T6 TE något högre än besin-motsvarighet tex D4? Annorlunda fjädring? Någon som vet anledningen isf?
av Monnier
#1364196
Spid3r skrev:Inbillar jag mig eller är T6 TE något högre än besin-motsvarighet tex D4? Annorlunda fjädring? Någon som vet anledningen isf?
Enligt modellbroschyren är det samma höjd. Kan det vara däckstorlek som gör att du ser skillnad?
V60 kan ha från 17"? TE har minst 18"

Varje tum kan väl göra att bilen blir marginellt högre.? Eller tänker jag fel?

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

av Snelhest
#1364200
Kika här, ställde samma fråga nyligen. Kort sagt levereras aldrig T6/T8 med sportchassi: viewtopic.php?f=86&t=153964
Spid3r skrev:Inbillar jag mig eller är T6 TE något högre än besin-motsvarighet tex D4? Annorlunda fjädring? Någon som vet anledningen isf?
av Lockis
#1364213
XC60 T8 My-20 är nu slutsåld enligt min säljare. Skulle tydligen komma mer info under veckan.
av DavidBlomqvist
#1366889
Petzzon skrev:
DavidBlomqvist skrev:
Zanders skrev:Säker på att du får en 20? Dem byter modellår v22
Eftersom MY20 kom V22 2019 så jag det borde man vara säker på, MY21 börjar dom ju bygga runt V22 i år ;)
Vad gäller XC60 T8 lär dom leverera MY20 längre än så, jag har vecka 30 på min och det kommer troligen inte bli en 21. Så var det inte förra året i alla fall.
MY21 är släppt nu, har du tur (eller otur) så kommer din årsmodell att bytas, MY21 erbjuder helt andra paket och priser mot vad MY20 gjorde.
av Petzzon
#1366910
DavidBlomqvist skrev:
Petzzon skrev:
DavidBlomqvist skrev: Eftersom MY20 kom V22 2019 så jag det borde man vara säker på, MY21 börjar dom ju bygga runt V22 i år ;)
Vad gäller XC60 T8 lär dom leverera MY20 längre än så, jag har vecka 30 på min och det kommer troligen inte bli en 21. Så var det inte förra året i alla fall.
MY21 är släppt nu, har du tur (eller otur) så kommer din årsmodell att bytas, MY21 erbjuder helt andra paket och priser mot vad MY20 gjorde.

Inte speciellt troligt vad gäller bilarna som tillverkas i Kina, man lär garanterat leverera dom som MY 20 en bra bit in på hösten.
av DavidBlomqvist
#1366911
Petzzon skrev:
DavidBlomqvist skrev:
Petzzon skrev: Vad gäller XC60 T8 lär dom leverera MY20 längre än så, jag har vecka 30 på min och det kommer troligen inte bli en 21. Så var det inte förra året i alla fall.
MY21 är släppt nu, har du tur (eller otur) så kommer din årsmodell att bytas, MY21 erbjuder helt andra paket och priser mot vad MY20 gjorde.

Inte speciellt troligt vad gäller bilarna som tillverkas i Kina, man lär garanterat leverera dom som MY 20 en bra bit in på hösten.
Verkar ju kunna bli förseningar i Gent och Torslanda med snart om inte u-lev får fart på fabrikerna. Personligen så välkomnar jag en försening då min bil är planerad för lev V16 men mitt bilbyte kommer inte att ske förrän i augusti hahaha :)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]