Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Micke M
Det finns en liten fin poligrip som är perfekt till sådana skruvar även rattlås och "tamper proof " på databoxar mm jag brukar kalla den för den lilla blå. svår att hitta i Sverige. jag har köpt mina av någon kringresande säljare som förmodligen har 90% avans på den men den är lätt värd sitt pris. tror den tillverkas i usa. om intresse finns kan jag knäppa en bild så får du leta själv.
av ESCH
Mysteriet fortsätter. Idag löstes larmet ut (falsklarm) trots att min mobil inte fanns i bilen. Jag tog ner sirenen, öppnade den bara för att finna att både kretskortet och batteriet verkade vara i bra skick, dvs inget läckage. Tog bort back-up batteriet, satte ihop och monterade sirenen igen, allt är som vanligt, inga felmeddelanden. Vad är det som utlöser larmet? Det konstiga är att larmet aldrig utlöser när bilen står hemma på gården, utan (iaf de senaste gångerna) när jag parkerar bilen mot en tegelvägg. Kan det vara så att andra bilar eller lastbilar som kör nära utlöser larmet? Bilen är folierad på bakre sidorutorna och bakrutan, men jobbet verkar vara proffsigt gjort. Jag får nog invänta tillgång till VIDA för att se orsaken.
av MickeM
Libbe skrev: ons 05 feb 2020, 20:30 Batteri finns att köpa billigt på Hobby king
Och det fungerar utmärkt helt utan det batteriet.
Dock dör larmet med bilbatteriet i så fall, men så sofistikerade är inte de som skulle stjäla så gamla bilar idag. Och ska pundarna knycka nått ur bilen, så är det smach and grab och sen får bilen tuta hur den vill....
av Libbe
MickeM skrev: ons 05 feb 2020, 20:33
Libbe skrev: ons 05 feb 2020, 20:30 Batteri finns att köpa billigt på Hobby king
Och det fungerar utmärkt helt utan det batteriet.
Dock dör larmet med bilbatteriet i så fall, men så sofistikerade är inte de som skulle stjäla så gamla bilar idag. Och ska pundarna knycka nått ur bilen, så är det smach and grab och sen får bilen tuta hur den vill....
-Så är det ju.....oavsett :-(

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]