Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1361130
Köparen med i så fall. Denne köper en förhållandevis dyr bil och skulle den visa sig inte vara trafiksäker ens på vägen hem har denne inget at hämta heller.

Har man koll så löser det sig, säljer gärna privat men då ska jag ha pengarna innan jag skriver över den i appen. Fördelen är ju att båda tjänar på det. Ibland ber de om att få köra på min försäkring hem men ber de att lösa det själva då jag inte kommer stå för det om något händer för att de är glada och gasar i första bästa kunna på vägen hem. De kan teckna vilken försäkring de vill på önskat sätt bara de kommer hem och byta inom 14 dagar (distansköp har 14 dagars ångerrätt)
av Rådlös
#1362186
En fråga här angående försäkring. Det nämns i tråden. Man kan väl beställa en bilförsäkring över mobiltelefon på "stående fot" innan man kör iväg? (Vi förutsätter att det är inom kontorstid) Försäkringen gäller direkt vid samtalet även om räkningen kommer en vecka senare.

Jag har ganska nyligen "deltagit" där en bekant skulle resa utomlands. Vederbörande hade en gällande hemförsäkring med ett visst reseskydd, men ville utöka reseskyddet till lite mer allomfattande reseskydd. Det gick lätt att ordna över telefon och gällde omedelbart. Tilläggsfaktura kom någon vecka senare.
Även bilförsäkringar torde vara lika "kundvänliga".
av Lövet
#1362201
Alla motorförsäkringar kan beställas online dygnet runt. Allt som behövs är regnummer och personnummer. @rådlös
av MickeM
#1362223
De flesta försäkringsbolag har ombud som kan teckna efter kontorstid också.

Det tänkte inte jag på, och klarade mig med blotta förskräckelsen en gång för några år sedan. Klockan var nog 21:00 en fredag när allt var klart ca 15mil hemifrån.
Men telefonsvararen hänvisade till Internet med en lista på telefonnummer.
En av dom svarade. Phuu!
Kände mig som ett ånsearsel som inte tänkte på det innan.
av Lövet
#1362224
MickeM skrev:De flesta försäkringsbolag har ombud som kan teckna efter kontorstid också.

Det tänkte inte jag på, och klarade mig med blotta förskräckelsen en gång för några år sedan. Klockan var nog 21:00 en fredag när allt var klart ca 15mil hemifrån.
Men telefonsvararen hänvisade till Internet med en lista på telefonnummer.
En av dom svarade. Phuu!
Kände mig som ett ånsearsel som inte tänkte på det innan.
Det var väl några år sen i och för sig? Numera när alla har smartphone så skulle jag tro att online är det enklaste alternativet. Man har också alltid 14dgr ångerrätt då så man kan köpa första bästa försäkring bara för att komma hem och sen i lugn och ro leta reda på bästa alternativ om man vill det. Själv brukar jag kolla compricer.se och sedan de tre stora bolagen (som inte finns på jämförelsesajterna) och teckna precis när vi skakat hand.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]