Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
Testat min nyinförskaffade rejäla garagedomkraft på bilen och passade på att kika på var man kan sätta bockar så det blir säkert. Just nu var jag baktill men frågan blir även framtill.
Lyfter på avsedd lyftpunkt och då kan man ju inte palla på just den lyftpunkten....

Skulle någon, som KAN detta, kunna visa med bild sådär pedagogiskt och tydligt (inringat?) var jag kan sätta bockar i respektive hörna?
Senast redigerad av 1 Xanthopteryx, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
av Xanthopteryx
Nä, för som jag skrev sitter ju domkraften där...
Kan liksom inte ta bort domkraften innan bocken är på plats :-P
Användarvisningsbild
av Micce1980
Xanthopteryx skrev:Nä, för som jag skrev sitter ju domkraften där...
Kan liksom inte ta bort domkraften innan bocken är på plats :-P
Jo :)

Men det finns en del andra platser till att lyfta på, ska se om jag kan hitta en bild :-)
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Tips. Om bilen är utrustad med luftfjädring/nivåkontroll ska denna inaktiveras innan lyft av bilen. Om så inte sker kan systemet skadas. :-(

Henry
av KalleJ
Men palla upp bakdelen först o lyft i subframen fram? Så svårt kan det inte vara. Annars köp 2 pallbockar och lite träbitar så går det garanterat att lösa.
av Xanthopteryx
Ja, du lyfter på en lyftpunkt låt säga vänster bak. Sedan sätter du pallbocken.... Var?
Och när du säger att du lyfter i subframen fram, var då? Bild? Är ju mest plast överallt.
Jag har två pallbockar men som sagt, när du lyfter på en lyftpunkt så kan du ju inte sätta bocken på den punkten.
Kostnad kamremsbyte

Cirka 11 000 kr på Bilia, 2025, för en […]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Det brukar underlätta om man slackar vajrarna[…]

V60 CC svart list runt hjulhus

När jag kikar på bilder ser det ut som […]

EV[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[e[…]