Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1362086
Ja då får en väl lov att göra en ny tråd då om nuvarande bilen. Köpte denna S40 i somras å skulle väl egentligen lagt upp en tråd här direkt med det vart ju ej så :oops: iaf, det blev som sagt en S40 T5 04 en väldigt tidig 04 då den är tillverkad i augusti eller om det var september 03. Den har det mest lull lull i utrustning, saknar gps, skinnstolar å så var det något mer :-) är nästan bara glad att det inte är skinn då dom antingen är iskalla är glödheta :-o Sen så ser man väldigt sällan dessa helt ner lackade som denna, så vet inte om det är något extra paket på typ sport eller något då den även är sänkt.

Riktig trevlig bil faktisk, jag är helnöjd än så länge :-D å den är otroligt snål på dricka med, snittar runt 7,3 mellan Stockholm-Karlstad å då ligger man ändå på ganska hårt. Kör man på vägar med lägre hastigheter typ 80 väg så kommer den ner i otroliga 6,1. Antar att det har att göra med att den även är 6 växlad. Har kört en likadan bil fast med 140 hk motorn å den går aldrig att få ner så lågt.

Det dom ska göras är att kolla upp kamremmen, jag tycker att den känns väldigt lös spänd :-o samt att det börjar å gnissla omkring remmen när motorn blir varm, tystnar när man häller på vatten.
Fixa en annan led-ramp å montera diskretare.

Just ja, det satt/sitter xenon i helljuset med. Detta hade man kopplat in direkt i bilens helljuskablage så lyckades ju bränna 2stycken torkarmotorer :x :-( Nu är det åtgärdat och ljusen är kopplade via relä nu istället :-)

Här kommer det iaf lite bilder, däck å fälg som sitter på nu är från förra bilen, fick även med vinterdäck på lm-fälg samt ett år gamla sommardäck på lm fälgar som också var 1 år gamla.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Här från i somras med sommarhjul på.
Bild

Bild
Senast redigerad av 1 DayDreamer, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1362108
Najs, sportpaketet också. Hade faktiskt en sån där för många år sen, också en tidig -04 (tillv 2003-12) t5, fast silvermetallic, utan lucka och elstol. Gick också otroligt billigt, bytte sedan till en s40 t5 -08.
Får hoppas du blir nöjd iaf.
Användarvisningsbild
av Briander
#1362259
Ser trevlig ut! S40 med det där kjolpaketet, lätt sänkt och lite större fälgar gör sig bra, har växt på mig på senare år. Stockholm-Karlstad är en sträcka jag åker titt som tätt också, dock inte med den förbrukningen :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1362297
Tycker faktist de där bilarna är trevliga, saknar Sotis II ibland, en föredetta V50 och den känns fortfarande förhållandevis modern med tanke på att de funnits ett tag nu ;-)

Behöver du de nyare stereorattarna, de med aluminiumkant kan jag oftast fixa någorlunda snabbt. PS: Sen de där nummerskyltshållarna med reklam ;-) https://www.bilia.se/biltillbehor/saker ... kg63-7000/
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1362514
robinb3rgsten skrev: lör 01 feb 2020, 20:36 Såg trevlig ut
Tackar :-)
White skrev:Det var ju en riktigt najs kärra du fått tag på! :-)
Tackar, ja den passar mig bra :-D
TommyP86 skrev:Najs, sportpaketet också. Hade faktiskt en sån där för många år sen, också en tidig -04 (tillv 2003-12) t5, fast silvermetallic, utan lucka och elstol. Gick också otroligt billigt, bytte sedan till en s40 t5 -08.
Får hoppas du blir nöjd iaf.
Aha okej :-) Tackar det tror jag att jag kommer å vara länge över denna bil :-)
Lucif3r skrev:huh... Trodde alla S40 hade 4-cyl motorer, det var ju det som var lite av grejen med x40-serien jämnfört med storebröderna x60/70/80. Fascinerande...
5-cyl motorerna kom när denna S40N kom 04 :-)
Briander skrev:Ser trevlig ut! S40 med det där kjolpaketet, lätt sänkt och lite större fälgar gör sig bra, har växt på mig på senare år. Stockholm-Karlstad är en sträcka jag åker titt som tätt också, dock inte med den förbrukningen :-)
Tackar :-) Ja det blir typ en helt annan bil :-D Får se men till nästa vinter åker det nog på 17" R-fälgar istället :-)
Micce1980 skrev:Tycker faktist de där bilarna är trevliga, saknar Sotis II ibland, en föredetta V50 och den känns fortfarande förhållandevis modern med tanke på att de funnits ett tag nu ;-)

Behöver du de nyare stereorattarna, de med aluminiumkant kan jag oftast fixa någorlunda snabbt. PS: Sen de där nummerskyltshållarna med reklam ;-) https://www.bilia.se/biltillbehor/saker ... kg63-7000/
Ja jag håller med, dom känns inte gamla än fast dom egentligen är det :-)

Ja planen är nog att införskaffa sådana rattar framöver, får helt enkelt höra av mig då när det blir aktuellt :-D Ja jag vet :x reklamen ska bort :oops:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1365069
Händer inte så mycket här mer än att bilen fick sig en rejäl långkörning i Torsdag ner till Ullared och hem igen. Gick hur bra som helst, fick även tag i en smidig snygg led-ramp där nere med som jag har monterat nu. Så snart blir det ut å provlysa :P
Märker även att Xenonlampan vänster har börjat att blinka lite/fladdra. Har dock en väldigt väldigt liten rosa ton i lampan men har ju sett värre rosa innan dom slocknar, men kanske skiljer från lampa till lampa. Eller så har jag väl sådan otur så att det är ballasten som ska ge upp :-(
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1365073
DayDreamer skrev: mån 17 feb 2020, 17:22 Händer inte så mycket här mer än att bilen fick sig en rejäl långkörning i Torsdag ner till Ullared och hem igen. Gick hur bra som helst, fick även tag i en smidig snygg led-ramp där nere med som jag har monterat nu. Så snart blir det ut å provlysa :P
Märker även att Xenonlampan vänster har börjat att blinka lite/fladdra. Har dock en väldigt väldigt liten rosa ton i lampan men har ju sett värre rosa innan dom slocknar, men kanske skiljer från lampa till lampa. Eller så har jag väl sådan otur så att det är ballasten som ska ge upp :-(
Förmodligen är det bara lampan som sjunger på sista versen.
Även om den bara lyser lite åt rosa-håller har den med all säkerhet tappat en stor del av sin effekt. Framförallt om den aldrig är bytt tidigare.
Hade jag gått i dina skor hade jag beställt nya på https://www.lichtex.de/ som har snabba leveranser och bytt till helgen :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Finns två olika system beroende på &ar[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]