Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ezz
#1360171
Bilen kom till ÅF 3 jan, men ska hämtas ut den 3 feb då jag har bokat tid för att lämna in den då. Något jag inte hade tänkt på att TE-versionen inte har dimljus fram, tror det har att göra med kylningen till batteriet (notera att endast vänster sida är "öppen" och höger sida är "stängd"). Vet inte vad jag tycker ser bäst ut, inte för att jag är ute efter funktionen "dimljus fram" men för utseende skull. Vad tycker ni?
Bilagor
83353720_601808277301684_7961904455136313344_n.jpg
83353720_601808277301684_7961904455136313344_n.jpg (67.01 KiB) Visad 841 gånger
av Lockis
#1360177
Ezz skrev: ons 22 jan 2020, 15:50 Bilen kom till ÅF 3 jan, men ska hämtas ut den 3 feb då jag har bokat tid för att lämna in den då. Något jag inte hade tänkt på att TE-versionen inte har dimljus fram, tror det har att göra med kylningen till batteriet (notera att endast vänster sida är "öppen" och höger sida är "stängd"). Vet inte vad jag tycker ser bäst ut, inte för att jag är ute efter funktionen "dimljus fram" men för utseende skull. Vad tycker ni?
Har aldrig använt mina dimljus :-D varken på nya eller gamla bilen. Utseendet tycker jag inte påverkas.
av ricopet
#1361199
Idag uppdaterades statusen på minvolvo till byggd, nu bara en lång båtfärd från USA 🇺🇸.
Prel leverans v14, 9 långa veckor till leverans...
av Charocal
#1361356
ricopet skrev: tis 28 jan 2020, 17:54 Idag uppdaterades statusen på minvolvo till byggd, nu bara en lång båtfärd från USA 🇺🇸.
Prel leverans v14, 9 långa veckor till leverans...
Själv har jag prel leverans V.15 så då borde min också bli byggd väldigt snart. Spännande tider!
av a69
#1361700
Vår "nya" (demobil med 300 mil) ska in en heldag hos återförsäljaren för att sättas ihop riktigt och byta delar som inte vill sitta kvar och har montering skador. Dessutom tänds inte bromsljuset förrän man trampat ned pedalen så långt att bilen redan bromsat en stund.
Det är stenskottsskyd på bakaxeln som lossnat, gummilister runt dörr som lossnar och skraplister som sitter fel och tar i varandra. Passning på vänster sidas dörrar ska justeras (förardörren "hugger" vid öppning och går trögt) och även bagageluckan har tokig passning. Jag är så glad att min "personlige servicetekniker" tog mig på allvar. För detta känns inte alls trovärdigt om man jämför med frugans förra bil. Jag behöver mycket positivt tillbaka av bilen om det ska bli någon mer an "det bästa vi någonsin gjort".
Jo, jag känner mig nästan blåst... :-(
Men jag e inte bitter! Nu förlitar jag mig på teknikern. 👍
av Andigo
#1361701
Så länge de går att lösa så är det ju inte några större bekymmer. Hur är bilen för övrigt att köra?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Erik Å
#1361718
Bempo skrev: tor 30 jan 2020, 22:05 Det är en utmaning att bygga bilar i USA om man siktar på kvalitetsnivå som en europabyggd.
Nu blir det en utmaning att bygga bilar överallt i världen när alla kinesiska komponenter leveransstoppas...
av a69
#1361725
Här kommer många ursäkter som jag inte köper!
Jag har oxå byggt bil.
Jag kan sträcka mig till att det är en tidig modell och en del är komponentfel.
Att köra, är den könlös och tråkig. Man är långt ifrån vägkänslan. (Detta visste jag sedan tidigare provkörningar men frugan är nöjd.) Det är svårt att få vägkontakt när styrningen tex är "elektronisk/digital" och går att "ställa in". Sofistikerad hjul upphängning 👍 men "digitaliserad" styrning förstör ju detta en del.
Extremt bullrig med contidäck med VOL-märkning. Blev VÄLDIGT mycket tystare med Goodyear dubbfritt (18, går inte ha mindre hjul).
Sedan tycker jag att drivlinan jobbar väldigt "klumpigt" drar du lungt upp till 50 (t5 automatlåda) och släpper av för att "möta 50" så växlar lådan upp så tungt at hela bilen rister till. Detta kanske "körs in" och försvinner, den är ju adaptiv.
Jag gillar storleken och formen i profil samt interiören. Däremot blir man trött i stolarna efter längre färd, 1.5 timme typ, lite synd, dom ser ut att vara bekväma men är kanske lite för hårda (R-Design)?
Nu blandar jag lite och glöm inte att smaken är olika.
Fantastiskt bra ljus!
Kass placering av spolvätskepåfyllning samt hopplöst att hälla utan att det pöser över!!
Idiotiskt att ha alla klimatfunktioner i en platta som man helst vill ha släckt vid mörkerkörning då den stör mega!
250hk säääkert! Astrött! -Är det fel på min bil? "Nej det är inga räser bilar, dom ÄR trötta! Verkstadschefens ord.
Tycker den är skaplig i snittförbrukning men nära litern är ju marginellt mindre än våra tidigare 250hk bilar med ett stimulerande temperament som ändå är 15 år äldre!?
Bra baksäte å utrymme! 👍
Mycket tyst drivlina! Hörs eller märks inte när den startas eller går på tomgång, imponerande.👍
Sammanfattar jag det hela så är allting som är bra även bra på konkurrenterna så nu gäller det att det blir ordning på bilen. Men en Volvo nästa gång? ... Nje.... Inte om jag får bestämma... ;-) Så känns det nu iaf.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1361730
Kan hålla med att vägkänslan inte finns där riktigt. Skulle vilja ha en annan utväxling eller vad man nu kallar det, blir lite mycket rattande i svängar och rondeller.

Känner inte igen mig angående växellådan, min växlar fint utan tveksamheter (kör med polestar)

Lådan tycker om att ligga på höga växlar så det tar lite tid för bilen att vakna men när den gör det så känns det iallafall som 250hk.

Börjar vänja mig vid stolarna men satt nog bäst i min s60 från 2005 men man var även 10 kg lättare då.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 29
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]