Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Murkas
#1361421
Hej!

Dags för ny bil och har kikat på en V60 T6 R design med:
- Dragkrok
- Teknikpaket
- Mörktonade rutor

Kommer köpa privat utan leasing eller billån.
Har fått två offerter hittills och det är väldigt låg rabatt. 3,5% på ena och 5,5% på den andra.

Ena säljaren sa att deras marginaler på just V60 T6 är oerhört slimmade och att det skedde någon ändring i December.

Vad säger folket - stämmer det med er bild?

Mvh
Markus, som nu kanske haft sin sista SAAB som Daily Driver.
av Felix1801
#1361424
Murkas skrev:Hej!

Dags för ny bil och har kikat på en V60 T6 R design med:
- Dragkrok
- Teknikpaket
- Mörktonade rutor

Kommer köpa privat utan leasing eller billån.
Har fått två offerter hittills och det är väldigt låg rabatt. 3,5% på ena och 5,5% på den andra.

Ena säljaren sa att deras marginaler på just V60 T6 är oerhört slimmade och att det skedde någon ändring i December.

Vad säger folket - stämmer det med er bild?

Mvh
Markus, som nu kanske haft sin sista SAAB som Daily Driver.
Jag fick 17,2% på min T8:a i jobbet. Men om du får mer på T8.an så kanske den blir billigare :-) Har du kollat flera ÅF?
av Lockis
#1361440
Att jämföra företagsköp med privatköp går inte :-)

Som privatperson kan man (bör?!) få runt 10% på grundpriset av bilen. I vissa fall mer beroende på finansiering osv.
Mitt råd till dig är att skicka runt till fler handlare och se om du kan pressa, använd sedan bästa offerten mot din närmsta ÅF då dem mest troligt matchar den.

Vissa saker får man aldrig rabatt på, tex pakten (Klimatpaket, Loungepaket osv.).
Kan även vara värt att ta 50.000 i lån på hos din ÅF för att få en bättre deal :-)
av Murkas
#1361635
Tack för svaren! Låter som man borde pressa på en hel del...

Om någon har koll på var man bäst vänder sig i Stockholmsregionen för en bra bilaffär, så hör gärna av er! 😊

Mvh
Markus
Användarvisningsbild
av Chreks
#1363099
Det stämmer att marginalen har sänkts för ÅF på samtliga hybriddrivlinor. Gör som ovanstående att skicka runt, du som konsument kommer inte få högre 8% om inte ÅF skall backa på affären.

Lycka till!
av Lövet
#1363132
10% på en populär bil får man inte som privatperson vid nybeställning på Volvo. Köper man nåt som står redan i hallen kan det vara annorlunda.
av Lockis
#1363133
Chreks skrev:Det stämmer att marginalen har sänkts för ÅF på samtliga hybriddrivlinor. Gör som ovanstående att skicka runt, du som konsument kommer inte få högre 8% om inte ÅF skall backa på affären.

Lycka till!
Jag trodde det var vanliga T6 AWD inte T6TE. T6TE ger ett annat läge. Det är dessutom lång väntetid på dessa bilar då dem inte har problem att sälja dem.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]