Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1361337
Tjena,

Allt gäller V60 med R-Design.
När jag tittar på bilder på nya V60, slås jag av hur ofta T8-modellen ser högre ut än modellerna med andra motorer.

Till och med T6:orna ser lägre ut än T8:an.

Vad handlar detta om?
Jag kan lägga upp många bra exempel om det skulle uppstå tvivel.
#1361375
Zanders skrev:
Chassie.jpg
Dynamiskt chassi på TE och sportchassi på resten
Det står fel i Volvos system. Det är inte sportchassi på T6 eller T8. Anledningen är vikten (sportfjädrarna är för klena) och att det måste vara en viss markfrigång. När det gäller Dynamic så är det funktionen på "rullen" Vilka olika körlägen du kan ha.
#1361387
Felix1801 skrev:
Zanders skrev:
Chassie.jpg
Dynamiskt chassi på TE och sportchassi på resten
Det står fel i Volvos system. Det är inte sportchassi på T6 eller T8. Anledningen är vikten (sportfjädrarna är för klena) och att det måste vara en viss markfrigång. När det gäller Dynamic så är det funktionen på "rullen" Vilka olika körlägen du kan ha.
Nej, det är ju precis det jag skrev men det kanske var otydligt. Det jag menade är att sportchassi utgår på TE vilket jag tycker är relativt tydligt i konfiguratorn (bifogade bilden).

Är du säker på det med dynamiska chassit? Det står inget om dynamiskt chassi på inscription (förutom på TE) utan där står det istället drive mode settings vilket är rullen du refererar till.
#1361423
Zanders skrev:
Felix1801 skrev:
Zanders skrev:
Chassie.jpg
Dynamiskt chassi på TE och sportchassi på resten
Det står fel i Volvos system. Det är inte sportchassi på T6 eller T8. Anledningen är vikten (sportfjädrarna är för klena) och att det måste vara en viss markfrigång. När det gäller Dynamic så är det funktionen på "rullen" Vilka olika körlägen du kan ha.
Nej, det är ju precis det jag skrev men det kanske var otydligt. Det jag menade är att sportchassi utgår på TE vilket jag tycker är relativt tydligt i konfiguratorn (bifogade bilden).

Vad skulle Dynamic Chassi vara då? Typ justerbara stötdämpare? Det har inte jag på min T8:a iaf.
Är du säker på det med dynamiska chassit? Det står inget om dynamiskt chassi på inscription (förutom på TE) utan där står det istället drive mode settings vilket är rullen du refererar till.
#1361441
Felix1801 skrev:
Zanders skrev:
Felix1801 skrev: Det står fel i Volvos system. Det är inte sportchassi på T6 eller T8. Anledningen är vikten (sportfjädrarna är för klena) och att det måste vara en viss markfrigång. När det gäller Dynamic så är det funktionen på "rullen" Vilka olika körlägen du kan ha.
Nej, det är ju precis det jag skrev men det kanske var otydligt. Det jag menade är att sportchassi utgår på TE vilket jag tycker är relativt tydligt i konfiguratorn (bifogade bilden).

Vad skulle Dynamic Chassi vara då? Typ justerbara stötdämpare? Det har inte jag på min T8:a iaf.
Är du säker på det med dynamiska chassit? Det står inget om dynamiskt chassi på inscription (förutom på TE) utan där står det istället drive mode settings vilket är rullen du refererar till.
Det "dynamiska" chassit är standard chassit.
En T8/T6TE är högre än en "vanlig" R-Design pga vikten. Bygger du även en "vanlig" R-Design och lägger till Four-C chassit så höjs bilen igen. Det är MAO inget sportchassi på TE versionerna. Därav är dem högre.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen