NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htchd2
#1361369
Hej

Jag har fått lite problem med bakvagnen, vid höger bakhjul. Det låter lite under tiden jag kör, låter som nått sitter löst o vandrar runt men de hörs betydligt mer och värre när jag kör över nån gupp, har spelat in ett ljudklipp, kan man på nått sätt ladda upp det här?
av htchd2
#1361411
Nej, ska ta en titt men tror inte de är de, får oljud från just den bakre högra sida när jag gungar på bilen
av Amanite
#1361917
Har samma Skrammel just när jag kör över gupp men försvinmer så fort jag bromsar lite lätt samtidigt. I mitt fall är det nog fjädern till bromsklossen som lossnat så att den ligger löst och därmed skramlar vid ojämnheter.
av Okalettos
#1361942
Det kan vara övre stötdämparfästet..
På min v50 gick fästet helt av intill fästbultarna, så stötdämparen kunde liksom dansa runt lite och skramla beroende på underlaget.. och med jämna mellanrum small det till som tusan så man blev helt stel i kroppen..
Bytte fästet själv.. Det var inte tekniskt krångligt tack vare att stötdämparen och fjädern sitter åtskilda.

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]