Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av onlyrally
#1361357
Ja precis, resonansljudet ändras beroende var man sitter i bilen och hur man sitter. Fler som upplever detta, läs tidigare inlägg i tråden. Akustikerna förklarade att det är så med lågfrekventa ljud, med lång våglängd.
av Andigo
#1361359
Är det beroende på om man skjuter fram/bak stolen eller om man lutar sig framåt så ryggen inte har kontakt med stolen. Har nämligen upplevt detta i en Mazda 3 en gång. Den dånade väldigt mycket i öronen när ryggen hade kontakt med stolen men inte ner man bockade sig fram.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Freddy100
#1361450
Andigo skrev: ons 29 jan 2020, 09:55 Så resonansljudet försvinner beroende på hur man sitter i bilen? Tycker det låter mycket märkligt.

Jag hade tänkt mig en 17-18 års modell. Som du säger, man får väl helt enkelt testa sig fram, men det låter bekymmersamt när det är ”så många” som klagar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det tydligen skallen resonerar, inte bilen... :-D
av Andigo
#1361559
onlyrally skrev:Dessa trötta skämt har man ju aldrig hört

Jag får ett oseriöst svar på en seriös fråga. Då spelar jag hellre med än att fortsätta diskutera.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Freddy100
#1361571
onlyrally skrev: tor 30 jan 2020, 11:37 Dessa trötta skämt har man ju aldrig hört

„Trötta skämt”...ta det lugnt och andas djupt. Om man beskriver att alla SPA bilar är skit pga resonansljudet som samtidigt försvinner när man böjer sig framåt så får man skämta lite...om det inte är förbjudet.
Själv kör jag på SPA i V90cc MY20 utan minsta resonans eller vibrationer...och behöver inte luta mig framåt...
Användarvisningsbild
av onlyrally
#1361576
Vad är det som är roligt med sådana resonansljud som försvinner när man lutar sig fram? Det är ju så det är. Läs tidigare inlägg i tråden istället för att ”försöka” vara rolig. Det är fler som har samma problem.
Användarvisningsbild
av onlyrally
#1361578
Chaos skrev: tor 30 jan 2020, 11:42 Hej
är det någon som fått hjälp av volvo att åtgärda det enorma resonasljudet i volvo v90 CC
har en v90 cc 19
Inte i dagsläget. Ljudet är modellspecifikt enligt Volvo. Vissa har dock fått bilen återköpt av bilhandlaren, då har det varit fabriksnya bilar.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 32

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]