Japp den har en handbroms "arm". Med "noll läge" menar du att armen inte trycks in för hand utan är "vilande"? Jag rörde inte handbroms armen när jag försökte pressa/vrida in kolven, och handbromsen var inte åtdragen. Antar att armen inte är infälld utan är i "viloläge" när handbromsen inte är åtdragen? Eller är jag ute och cyklar?
Jag använde ett verktyg som vrider och pressar samtidigt.
Jag köpte ett helt nytt ok till andra oket bak, ett billigt tredjeparts ok, men när jag jämför med gamla oket så ser dom lite olika ut när det gäller bromsslangs kopplingen. Ska jag vara ärlig så är jag inte helt säker på var broms slangen skall kopplas in på det nya oket.
Ventilen med den svarta gummi ploppen ska väl lämnas fri, sen är det bara en rund aluminium "plugg" med sexkants nyckel. Men varför tillverkar man pluggen i aluminium istället för i plast ifall den bara sitter där tillfälligt som ett skydd tills man kopplar på broms slangen, därför är jag inte säker på att det är där broms slangen ska kopplas på heller? Några fler hål eller kopplings punkter finns inte?
Om man kollar på "manual" bladet som ingick så är det en bild med en flaska från vilken det går en slang till bromsoket, så vet inte om den pluggen i fråga bara är till för att ta ut eller hälla in bromsvätska? Bladet visar dessvärre inga detaljerade bilder, och det går heller inte att avgöra genom manual bladet exakt var bromsslangen ska sitta.
Om någon kan avgöra detta genom bilderna nedan och har lust att svara på detta så vore jag jätte tacksam.