Moderator: Moderatorer
Mita skrev: ↑mån 27 jan 2020, 23:46 Det är lite spännande att läsa om alla som verbalt försöker trixa runt grundproblemet dålig konstruktion bara för "min dyra bil kan inte vara dålig". Och jodå, jag tycker min V90CC är kalas på alla sätt utom ljudnivån som faktiskt är under all kritik. Att ljud upplevs subjektivt må så vare men som referens så borde ju inte telefonisystemet vara subjektiv. Endera hör folk en eller inte. Att jag inte riktigt hör dom jag pratar med kan ju visserligen bero på en lättare hörselskada men av nån anledning så påverkar hörselskadan inte i andra bilar. Nu har jag kört 1500 mil med Hakka dubben och snart ska dom väl ha blivit "Volvoanpassade". Hörrni, bilen är felkonstruerad för den överför ljudet från däcken till karossen/kupén för mycket. Den verkar tokkänslig. Normalt däckljud kan jag leva med men resonansljudet är hemskt som flera andra också vittnat om. När jag påpekade det för Bilia så körde mecken en sväng och konstaterade samma sak, "ja jo den låter mycket". Jaha vad kan ni göra åt det då undrade jag hövligt. "tja, ingenting faktiskt, dom är sådär", svarade han och tittade ner i golvet. OK... Nej nån Volvo blir det inte igen när den här rullat klart om ca ett år. Längtar till sommaren..Jag håller med. Körde svärfars xc60 classic igår , han har också hakka dubbdäck. Den var betydligt tystare än min v90 cc med hakka dubbdäck. Inget jobbigt resonansljud. Börjar längta till sommardäcken jag med. Tyvärr.
onlyrally skrev:Skippa alla volvobilar med spa plattformen, speciellt v90 och s90, om du vill vara säker på att slippa öronbedövande resonansljud. Välj något annat märke helt enkelt.Okej. Tack. Är det resonansljud även på på framhjulsdrivna bilarna. Annars är troligen Mercedes E-klass mitt bästa alternativ.