Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bempo
#1361150
Samma här. Jag tycker inte det lortar ner sig mer än i andra bilar jag har och har haft. Och jag tvättar alltid all plåt runt dörrar och dörröppningar när jag tvättar bilen utvändigt.
av Tompalompa
#1361221
Min blir också väldigt skitig där. Har inte varit med om något liknande. Har kört V90 rätt länge och den blev inte alls lika skitig innanför dörrarna.
av Lockis
#1361245
Dontomase skrev:Har upptäckt en sak med bilen, vet inte om det är ett problem fler märkt eller bara jag som är pedant :nerd:
Tycker det blir väldigt skitigt innanför dörrarna, på den lackade ytan, främst vid bakdörrarna. Lite som det pratas om i den här tråden.
viewtopic.php?f=86&t=143091
Har inte upptäckt att det blir smutsigt på samma sätt i V60'n.
Visst kommer det in lite på karmen men det gör det på alla bilar. XC60 tråden handlar om att det tar sig ännu längre in i bilen, förbi gummi listerna.
av Dontomase
#1361321
Tompalompa skrev: tis 28 jan 2020, 19:46 Min blir också väldigt skitig där. Har inte varit med om något liknande. Har kört V90 rätt länge och den blev inte alls lika skitig innanför dörrarna.
Inte bara jag då iaf. :-)
På V70:n jag hade innan var det inte alls på samma sätt.
Men som tur är så är det inte lika illa som på XC60 där skiten kommer in i kupén också.
av Lockis
#1361448
Elektrikern84 skrev:Ser ut som att my21 får en liten face lift på vissa håll... Skönt att det inte var mer förändringar nu när man snart får sin my20
? Vad menar du för facelift? Det enda "nya" är väl B modellerna och PM 2.5? Inga design förändringar exteriört vad jag sett/hört.
av Bempo
#1361454
Jag hittade heller ingen antydan till facelift efter att jag byggt en ny V60 CC med samma spec som vår nuvarande, byggd i slutet av 2018 av 2019 års spec.
av Lockis
#1361466
fkullberg skrev:Nya r-design my21 får bla svart ram runt grillen, även svarta utblås har jag hört :-D
Ahh! Det stämmer, får samma grill som Polestar. Måste dock säga att det borstade kromet som är idag passar in riktigt bra! :-D Det är ju dessutom bara ramen som blir svart.
Känner att detta är lite dåligt, allt eller inget liksom!

Utblåsen har jag ingen koll på, är ju dock svarta på Polestar så mycket möjligt att det blir så på R-Design med. Har dock samma åsikt här som på grillen, det passar bra in med kromet. Bryter av på ett snyggt sätt.
  • 1
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 312

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]