Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1361142
Fick igår installerat på min XC60 T8 hos Volvo (Bilia) extra inre stänkskydd på bakhjulen som täcker och skyddar bakdörrarna. Märkte genast skillnad. Bakdörrarnas nedre innerkant hålla nu rena! Kanske dessa nya extra plastlister hjälper mot dammet. Dessa extra lister finns nu hos Volvo.Bild
#1361728
Kostar det att få dom här plastlisterna installerade eller går det som återkallelse och installeras automatiskt vid service? Eljest en bra bil men konstruktionen med bakdörren som stänkskärm är inte bra.
#1361738
Är ingen allmän återkallelse men du bör få det på garantin även om bilen är äldre än 2 år då det är känt problem. Jag fick det monterat vid förra servicen samtidigt som de även bytte till de nya uppgraderade lyftarmarna till bakluckan.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

#1361772
Jag har inte hängt med på det här med lyftarmarna. Är det ett allmänt problem eller är det knutet till vissa serier? Har själv en XC60 uttagen i april 2019. Var det Volvo som själva sa att armarna skulle bytas eller var det du som ägare som märkt att något inte funkade som det skulle?
#1361791
kantarell skrev:Jag har inte hängt med på det här med lyftarmarna. Är det ett allmänt problem eller är det knutet till vissa serier? Har själv en XC60 uttagen i april 2019. Var det Volvo som själva sa att armarna skulle bytas eller var det du som ägare som märkt att något inte funkade som det skulle?
Jag fick ett brev om att jag skulle lämna in bilen, har en MY19 uttagen september -18
#1361794
Samma för mig brev också, har du armar i plast ska de bytas men är de i metall behövs det inte då du har de uppgraderade armarna.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk


  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17
Associationsleken, är ni med? ;-P

Anders And (Danske Kalle Anka)

Rekommendation Generator V50 2.0 D

Ett tips, kolla att nuvarande generator är 15[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, […]

Alla seriösa biltjuvar vet också att d[…]