Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1361072
När jag kollat priser mellan Volvo ÅF och andra aktörer så har priset varit densamma eller försummbart lägre på icke auktoriserade serviceställen så jag har aldrig servat mina Volvo-bilar på annat ställe än just Volvo då man får uppgraderingar och kalibering av helljuset, city safety m.m. vilket man inte får (dom kan inte utföra det) på Mekonomen och liknande.
#1361347
Det låter som jag behåller serviceboken ett tag till, tänker på om det fortfarande kommer uppdateringar samt maskinskadeförsäkring.
#1361789
Exakt vad menar du med "servicebok"?
Är det stämpel från auktoriserad Volvoverkstad i boken du menar, eller är det själva serviceboken i sig?

För egen del skulle jag aldrig någonsin köpa en begagnad bil där all servicehistorik upphör när garantitiden löpt ut, ännu mindre en där serviceboken är borta. Sånt skyr man som pesten!

Men om servicehistoriken finns noterad i serviceboken (helst tillsammans med kvitton på olja, filter m.m.) spelar det ingen större roll om det är auktoriserad stämpel i boken eller ej. Själv för jag in all service i serviceboken på min gamla skrutt, S70 -98, och sparar underlagen på inköp och reparationer. Jag gör allt jag klarar av själv, men skulle aldrig kasta bort serviceboken.

Min V70 -11 får fortfarande service på aukt. Volvoverkstad, mest för att serviceavtalet ger mig ett såpass förmånligt pris att jag tycker det är värt det. Men även där sparar jag jag alla underlag för allting jag utför utöver servicen. Vissa saker gör jag själv, andra saker får en Autoexperten-verkstad i närheten ta hand om, t.ex. länkarmsbussningar i bakvagnen. Sånt fixar jag inte i mitt lilla garage.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]