Moderator: Moderatorer
Erik Å skrev:Märkligt om två pumpar skulle lägga av samtidigt, det låter ju mer som fel i kablage eller nåt...Ja. Ingen utav dom låter. Men idag tyckte jag höra något från bakifrån. Men det var inte ett typiskt pumpljud, utan mer ett tryckljud. Men det var ej upprepande ljud.
DayDreamer skrev:Beror ju på vilken av pumparna som har dött i så fall. Den som sitter i vänstra delen av tanken har bara till uppgift att pumpa över bränsle från vänster tankhalva till höger tankhalva. Den högra pumpen är det som förser motorn med bränsle.Du menar den som sitter bakom föraren? Eller menar du den i bagaget? Det är den i bagaget jag har problem med tror jag.
Erik Å skrev:Och byglar du i reläsockeln så borde de gå hela tiden oavsett vad immobilizern har för åsikt om din behörighet att använda bilen..Korrekt.
Lucif3r skrev:Jag har ju en 1998 modell och jag testade ta bort reläet och bygla över en tråd mellan översta och understa hålen på reläsocken. Men inget hände. Kanske ska gå ut och testa igen.Erik Å skrev:Och byglar du i reläsockeln så borde de gå hela tiden oavsett vad immobilizern har för åsikt om din behörighet att använda bilen..Korrekt.
Nyare modeller utökade immon även med tändningsbrytning, jag kommer inte ihåg exakt när dock. Men dom äldre med bara bränsle-brytning går finfint med byglat relä och en skruvmejsel i tändningslåset