Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1360908
Hej. För ca 2 veckor sedan slutade både fartkameravarningen samt hastighetsskylt informationen att fungera. Fungerade felfritt innan. Kollat all inställningar i menyerna och allt är rätt inställt. Någon med samma problem? Eller någon som vet hur jag löser det. Har svårt att ta mig till verkstan, så om det hade gått att lösa utan dem, hade varit bra. Har en Volvo V90 crosscountry 2019.

Mvh Sten
#1360956
Slutat fungera hur? Syns inte gällande hastighet alls?Kan det vara så enkelt att den inte är aktiverad? Swipa ett steg (åt höger eller vänster) och kolla att ”road-sign” är aktiverad, du kan oxå ladda ner nya kartor till ett 64gb USB på en dator och sedan uppdatera kartorna i bilen. Fungerar det inte därefter kan du alltid trycka på ”Volvo on Call knappen” i bilen, den sitter bredvid SOS-knappen, o be dem om hjälp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1360984
Pellemobil skrev: mån 27 jan 2020, 15:27 Slutat fungera hur? Syns inte gällande hastighet alls?Kan det vara så enkelt att den inte är aktiverad? Swipa ett steg (åt höger eller vänster) och kolla att ”road-sign” är aktiverad, du kan oxå ladda ner nya kartor till ett 64gb USB på en dator och sedan uppdatera kartorna i bilen. Fungerar det inte därefter kan du alltid trycka på ”Volvo on Call knappen” i bilen, den sitter bredvid SOS-knappen, o be dem om hjälp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej! Tack, Road sign var inte aktiv. Håller tummarna att det fixade både skyltinfo och fartkameravarningen.
#1360992
Stene1969 skrev:
Pellemobil skrev: mån 27 jan 2020, 15:27 Slutat fungera hur? Syns inte gällande hastighet alls?Kan det vara så enkelt att den inte är aktiverad? Swipa ett steg (åt höger eller vänster) och kolla att ”road-sign” är aktiverad, du kan oxå ladda ner nya kartor till ett 64gb USB på en dator och sedan uppdatera kartorna i bilen. Fungerar det inte därefter kan du alltid trycka på ”Volvo on Call knappen” i bilen, den sitter bredvid SOS-knappen, o be dem om hjälp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej! Tack, Road sign var inte aktiv. Håller tummarna att det fixade både skyltinfo och fartkameravarningen.
Fartkamera varningen behöver mest troligt också slås på då.
https://www.volvocars.com/se/support/ma ... tallningar
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]