Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1360339
Hej! Har senaste tiden märkt att det piper om mitt spjällhus när bilen står på tomgång. Ett konstant pipande som även kan höras innifrån kupén. Inte jätte högt men tillräckligt för att märkas

Ska det vara så? Är huset påväg att ge sig?

Har inte märkt någon speciell skillnad i körning mer än att bilen tvekar en mille sekund på gaspådrag men inte jätte mycket
Känns som att det är någon spole eller något som börjar bli dålig. Men gissar bara nu .

gasar man hårt stillastående så kommer ett bludrande tvekande ljud. Men detta endast på gasdrift piper gör det vid både gas och bensin

Spjällhuset är en magnetti marelli med VIT ETTIKET :crying: jag vet vad ni kommer säga . Att det är ett skräphus och det är jag fullt medveten om men undrar nu om det ska låta så och om det är dags o kanske byta inom en snar framtid.

Bil: volvo v70 bi-fuel 2007 manuell

Kan tillägga att jag inte har någon farthållare om det gör någon skillnad..





Tackar för svar iförhand
#1360506
Pipande ljud från spjällhusen kan det vara ibland. Med tändning på och motor av.

Men att du hör det med motorn igång var ovanligt. Och du är säker på att det är spjällhuset som låter?
#1360903
MickeM skrev:Pipande ljud från spjällhusen kan det vara ibland. Med tändning på och motor av.

Men att du hör det med motorn igång var ovanligt. Och du är säker på att det är spjällhuset som låter?
Ja det kommer från spjällhuset. Har lyssnat med elektroniskt stetoskop och det hörs ganska tydligt :/ ska se om jag kan fixa en video på de
#1362505
Hej! Har märkt för några dagar sen att vid kallstart så låter/tjuter det om vad jag tror är spjällhuset. Det låter några minuter på kall motor, gasar jag så blir det tyst för att sen komma tillbaka när varvtalet sjunker. Är motorn varm låter det inget. Hittat vad det kan vara hos dig?

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]