Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1360724
Jag tvivlar på att fler än några få faktiskt gör det. Jag är iaf inte intresserad av pysslet det för med sig för ganska små vinster. En stor del av poängen är ju att få saker samlade på en väl specificerad faktura.
av vjohnj
#1360731
Så om jag snabb läser här så använder folk kredit på kort för att handla/tanka/etc,etc?
Ja jag är då än annan typ av människa.

Köper enbart om jag har pengar på konto...
Men det är jag det..
Har aldrig använt kredit, så vitt jag vet.
Lustigt att se/höra/läsa hur folk hanterar sina pengar. :-/
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1360732
vjohnj skrev: sön 26 jan 2020, 01:45 Så om jag snabb läser här så använder folk kredit på kort för att handla/tanka/etc,etc?
Ja jag är då än annan typ av människa.

Köper enbart om jag har pengar på konto...
Men det är jag det..
Har aldrig använt kredit, så vitt jag vet.
Lustigt att se/höra/läsa hur folk hanterar sina pengar. :-/
Sånt är ju väldigt individuellt...

Kredit är ofta något man bör hålla sig från.
Ger det dock fördelar och man vet att det inte är något problem att lösa skulden så...
Jag har ett kort som ger mig bonus hos SAS, reste r/r till Berlin helt gratis för nån vecka sen i SAS Plus.
av para
#1360740
Jag köper allt med kreditkort. Både på nätet och i butik. Smidigt att få en räkning månaden efter bara.
Ser bara fördelar. Ingen årsavgift på kortet. Helt utan ränta/avgifter om man betalar i tid månaden efter. Man har alltid ”pengar på kontot” att handla för. Ingår diverse reseförsäkringar om man köper en resa. Några kronor i bonus som man får ut i cash.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1360741
Det är skillnad på att använda den verkliga krediten på kortet och att använda det som betalkort med faktura tycker jag. Jag gör bara det senare. Inte konstigare än att handla direkt mot faktura. Med vissa fördelar som extra reseförsäkring och liknande.

Att bränna mer pengar än man har råd med går utmärkt oavsett hur man betalar för den som saknar koll.
Användarvisningsbild
av vetten
#1360755
Snacka om urspårad tråd den handlade väl om vilken bensinkjedja som var bäst och inte om kreditkort :ninja:
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1360760
Derank skrev: sön 26 jan 2020, 10:46 Jag röstar på Gulf

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Jag lägger min röst på Gazprom.
Bra diesel som smörjer maskineriet rejält.
av valln
#1360761
vjohnj skrev: sön 26 jan 2020, 01:45 Så om jag snabb läser här så använder folk kredit på kort för att handla/tanka/etc,etc?
Ja jag är då än annan typ av människa.

Köper enbart om jag har pengar på konto...
Men det är jag det..
Har aldrig använt kredit, så vitt jag vet.
Lustigt att se/höra/läsa hur folk hanterar sina pengar. :-/
Att ha pengar på ett ok-kort var jättebra idé för 5 år sedan, nu med lågräntepolitik är det sämre tyvärr.

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]