Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders Classic
#1359544
Nu har jag monterat dit ett lastgaller i stål. Mycket lätt att montera och det blev riktigt bra. Just nu 2700sek på Bilia. Känns mycket bättre än det hittepånätet som följde med bilen.
av Tompalompa
#1359892
Anders Classic skrev: lör 18 jan 2020, 17:36 Nu har jag monterat dit ett lastgaller i stål. Mycket lätt att montera och det blev riktigt bra. Just nu 2700sek på Bilia. Känns mycket bättre än det hittepånätet som följde med bilen.
Behövs något extra för montering eller räcker det med att köpa gallret och montera själv?

Kan hålla med om att nätet är helt värdelös. Funkar bra att montera och spänna upp. Men när vi skulle åka till Åre i helgen och fälla ett säte för att packa skidor och brädor så är ju nätet i vägen. Hur tänkte man där?
av Lockis
#1359895
Tompalompa skrev:Behövs något extra för montering eller räcker det med att köpa gallret och montera själv?
Det är inga konstigheter att montera själva. Monteras i samma "öglor" i taket som det vanliga lastnätet :-)
av Anders Classic
#1359906
Ja, det är lätt. Man byter fästena i kofferten. Man ersätter originalfästen mot dom medföljande i metall. Om du köper gallret så be om en beskrivning. Denna beskrivning är bra att följa.
av PärH
#1360564
Jag tycker lastnätet är jättebra :-)
av Frazze1
#1360583
PärH skrev: fre 24 jan 2020, 23:37 Jag tycker lastnätet är jättebra :-)
Du kanske inte är så lång.. ? 😉
Jag är knappt 1.80, och upplever att jag måste sitta på golvet för att inte sikten bakåt genom bilen ska skymmas så mycket i överkant att trafiksäkerheten försämras. Om jag kör på motorväg så ser jag genom spegeln vad som händer på vägen ett par hundra meter bakom bilen, men överkanten på nätet skymmer den översta decimetern, så jag ser inte en bil längre bak som är på väg att köra ikapp mig i hög hastighet, utan att ducka eller spana i sidospeglarna.

Känns bara så onödigt och fjuttigt, men nu är stålgallret beställt, kanske var Volvos plan hela tiden.. :bored:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1360618
Planen var säkert att ta ner kostnaden på något väldigt få använder väldigt sällan, gillade de inbyggda som fanns förr 👍

Beställde galler till nästa bil nu med, bilia har eller hade 20% på webordrar
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1360665
Jag har också beställt ett stålgaller efter att ha följt den här tråden, det verkar smidigt att fälla upp och ner efter behov.
av Frazze1
#1363350
Nu är gallret monterat, stort lyft! Upplever att jag har stort sett samma sikt bakåt som helt utan nät, och fri sikt genom den översta decimetern till bakrutans överkant.
Kan till och med förstå den lite saftiga prislappen - det är verkligen en rejäl produkt med riktigt bra finnish, och de där gasfjädrarna (?) gör funktionen att fälla up och ner riktigt läcker. Man kan möjligen tycka att det borde levereras med bilen, å andra sidan tror jag inte Volvo gör några stora pengar på just det tillbehöret. Nöjd nu!
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]