Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Selmalagerlöf
#1358465
Tjenare.. slänger ut ett brett nät ihopp om att någon har haft liknande problem med sin/en volvo v70n -04. Instrumentpanelen dör på ett spektakulärt sätt..
Displayerna under hastighetsmätaren och varvräknaren ansluter till matrix (tänk den gröna texten som faller ner) för att sedan låsa sig i ett läge. Hastighetsmätaren hoppar upp och ner som den har vunnit 100 mille på lotto eller något för att senare avlida. Varvräknaren har inte lika kul utan den bara stendör tillsammans med bränslemätaren + tempmätaren. Har inte hunnit att koppla in oedb läsaren ännu då regnet faller som bara attans men bifogar en bild på hur det ser ut.. Detta hände på en rak och slät motorväg.
Displayen längst till vänster funkar som den skall.
Bild
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1358478
Hej. Som han före skriver. Det är lödningar som släpper och "glappar". Har haft min hos en lokal förmåga som löste mitt något lungnare symptom med lampor som inte lös när dom skulle... denna lokala förmåga löste det hela på 60 min för 1000 kr. Svenljunga.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av wissel
#1358542
Fick precis tillbaka min DIM efter att ha exakt samma problem som du har. "Johnnype" i Sunne Värmland hjälpte mig med detta. Skickade instrumentet till honom och hade det tillbaka några arbetsdagar. Detta var nu i Jul o Nyårshelgen så frakterna blev ju lite olika. Men jag gissar att om du skickar det till honom på en måndag så har du det troligen tillbaka på torsdagen. Han finns ju här på Forumet. Du kommer troligen att få felmeddelandet "SRS", jag tog själv bort den koden med min PPC. Nu är bilen o jag friska igen. :-)
#1358663
Jonas_latt skrev:Googla på dimfel Volvo. Vanligt att mätarhuset krånglar. Går skicka iväg på omlödning till tex obd Karlstad.
GLIZ skrev:Hej. Som han före skriver. Det är lödningar som släpper och "glappar". Har haft min hos en lokal förmåga som löste mitt något lungnare symptom med lampor som inte lös när dom skulle... denna lokala förmåga löste det hela på 60 min för 1000 kr. Svenljunga.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
wissel skrev:Fick precis tillbaka min DIM efter att ha exakt samma problem som du har. "Johnnype" i Sunne Värmland hjälpte mig med detta. Skickade instrumentet till honom och hade det tillbaka några arbetsdagar. Detta var nu i Jul o Nyårshelgen så frakterna blev ju lite olika. Men jag gissar att om du skickar det till honom på en måndag så har du det troligen tillbaka på torsdagen. Han finns ju här på Forumet. Du kommer troligen att få felmeddelandet "SRS", jag tog själv bort den koden med min PPC. Nu är bilen o jag friska igen. :-)
tackar för dom snabba svaren :). Skall leta upp något ställe här i gbg där dom kan fixa lödningar på pcb't. ha en trevlig fortsättning och kommer posta igen om det blir fixat :).
av III
#1358676
I göteborg finns, eller i alla fall har funnits ett företag mellan stigcenter och älven, typ backa bergögata som fixar och löder sådant. En bekant fick reparaerat sitt mätarhus där. Körde dit bilen, de monterade ut, reparerade, monterade och släkte felkoderna efter. Ska se om jag kan höra med bekanta om namnet.
#1360368
III skrev: tis 14 jan 2020, 21:41 Digasoft hette firman, bakom stigcenter. Kolla med dem.
Besökte dom igår... lämnade in kombiinstrumentet vid 12 tiden, dom var klara med den vid 5... kostade 2500:-. Kan starkt rekommendera detta stället med bemötandet och servicen man fick utav dom.

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]

Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]