Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1360460
Ja.
Min tjänstevagn jag plockade ut Maj 2017 (MB C250D) är jag inne på andra uppsättningen bakdäck och de ska bytas ut innan jag lämnar tillbaka den i Maj igen.

Edit: 8900mil nu.
Geoham skrev:
Snelhest skrev: fre 24 jan 2020, 11:32 Jösses vilka förväntningar folk har på däcklivslängd.
Supertokigt va?
#1360465
Snelhest skrev: fre 24 jan 2020, 11:32 Jösses vilka förväntningar folk har på däcklivslängd.
Jag har iofs kört 8000 mil med min bil sen jag köpte den. Fortfarande 3+ mm på sommardäcken som var lätt begagnade vid inköp och 6 mm på vinterdäcken som jag köpte nya. Jag utnyttjar all effekt relativt ofta ändå.

Men köper jag en begagnad bil förväntar jag mig använda däck. Annat är bonus.
#1360468
Jag fick ut ca 3000 mil av Good Year Eaagle F1 235x40x18, mårkligt nog så tar dom slut mitt på slitytan i motsatts till många andra som säger att ytan nära sidorna slits mycket på V60.
Ni som får ut betydligt mer mil, vad kör ni på för märke/modell?
#1360620
Jag tror det handlar i mycket större utsträckning än vad vi tror, om vilka vägar, däck och märke vi använder. Såklart även körstil, jag tycker ju Mercan är dö-trött, så det blev ofta en del gas ut genom korsningar, det gör ju sitt, men bakdäcken har inte slitits så mycket snabbare än framdäcken (245 bak, 225 fram).

Även märkesdäck emellan är det stor skillnad på hållbarhet, generellt tänker jag Pirelli och Continental när jag tänker "däck som håller länge", men det beror såklart på vilken däckmodell.
Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]

Hej har fått upp motorsystem service erfordr[…]

Den eviga däcksfrågan

Om du tar bort spacers blir det ju ännu v&aum[…]