Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Car
#1360151
Ok, varning för telenor. Och mitt Hallon erbjuder inget extrakort, får fundera vidare, men det är ju ingen panik.
av Lockis
#1360176
Shit vad folk svamlar :laugh:
Det är skillnad på VoC abonnemang och data abonnemang.

Med bilen levereras ett kontantkort från telenor med 5gb data. Detta är gratis och funkar tills datan tar slut eller som längst 6 månader. Man kan därefter köpa mer data eller stoppa i ett annat kort.

VoC abonnemanget är from my20 giltligt i 4 år innan det behöver förnyas. Igenom detta kan du inte köra Spotify eller andra applikationer.
Användarvisningsbild
av Ted68
#1360185
Lockis skrev: ons 22 jan 2020, 16:36 Shit vad folk svamlar :laugh:
Det är skillnad på VoC abonnemang och data abonnemang.

Med bilen levereras ett kontantkort från telenor med 5gb data. Detta är gratis och funkar tills datan tar slut eller som längst 6 månader. Man kan därefter köpa mer data eller stoppa i ett annat kort.

VoC abonnemanget är from my20 giltligt i 4 år innan det behöver förnyas. Igenom detta kan du inte köra Spotify eller andra applikationer.

Fast det är nog bara tre månader som ingår. På data-abonnemanget alltså
av Tiimpan
#1360196
Ted68 skrev: ons 22 jan 2020, 17:38
Lockis skrev: ons 22 jan 2020, 16:36 Shit vad folk svamlar :laugh:
Det är skillnad på VoC abonnemang och data abonnemang.

Med bilen levereras ett kontantkort från telenor med 5gb data. Detta är gratis och funkar tills datan tar slut eller som längst 6 månader. Man kan därefter köpa mer data eller stoppa i ett annat kort.

VoC abonnemanget är from my20 giltligt i 4 år innan det behöver förnyas. Igenom detta kan du inte köra Spotify eller andra applikationer.

Fast det är nog bara tre månader som ingår. På data-abonnemanget alltså
Japp 3mån
av Lockis
#1360211
Ted68 skrev:
Lockis skrev: ons 22 jan 2020, 16:36 Shit vad folk svamlar :laugh:
Det är skillnad på VoC abonnemang och data abonnemang.

Med bilen levereras ett kontantkort från telenor med 5gb data. Detta är gratis och funkar tills datan tar slut eller som längst 6 månader. Man kan därefter köpa mer data eller stoppa i ett annat kort.

VoC abonnemanget är from my20 giltligt i 4 år innan det behöver förnyas. Igenom detta kan du inte köra Spotify eller andra applikationer.

Fast det är nog bara tre månader som ingår. På data-abonnemanget alltså
Mitt hade 6 vill jag minnas :oops:
av Gorban
#1360230
Jag har skaffat ett separat abonnemang från tre till bilen. Kostar väl en 99 kr i månaden eller så. Kör Spotify på extrem ljudkvalitet hela tiden och laddar även ner kartuppdateringar.
av magnik
#1362422
Car skrev:Så kom haken fram till slut. Den mobiloperatör jag har erbjuder inga extra sim-kort. Alltså blir det tydligen lite krångligare då när jag i Sensus vill lyssna på Jokkmokksjocke och gulligullan koko som en gök.
Dela din telefons internetuppkoppling med bilen, logga in i Spotify i bilen med ditt användarnamn och lösenord. Klart.

Du behöver inte ha något extra sim. Det är tekniskt sett en spotify-app i Sensus, som när den har en internetuppkoppling kopplar upp sig mot Spotify och ditt konto där och sen är det fritt fram. Exakt samma som telefonen gör faktiskt.
av Car
#1362539
Puh...tack magnik, då är det ju hur enkelt som helst, ska testa så fort bilen kommer!
av Favazza
#1362568
Snart ny kärra på gång och kan passa på att fråga då.
Vad är då skillnade mellan att dela telefonens internet och att koppla med kabel och använda Apple Carplay?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1362598
Dela telefonens internet gör du trådlöst och då får du internet till hela sensus. Inklusive uppdatering av kartor och andra appar än sensus som kräver internet.

Apple carplay delar, vad jag vet, inte ut internet till bilen, utan bara till just appen Apple carplay och apparna som ligger i carplay.

Rekommenderar att dela internet via Blåtand och inte wifi. Eftersom Blåtand gör att bilen och telefonen kopplas ihop automatiskt när du hoppar in i bilen igen, oavsett om du varit borta en timme eller två veckor..

Via mobilens wifi Hotspot kopplar Hotspot ner efter ett tag om man inte är ansluten och man måste in och starta Hotspot igen. Blåtand drar också mindre ström än att ha igång wifi Hotspot.

Problemet med att dela från mobilen är att din telefon måste vara med i bilen. Kör frugan utan dig, så blir det inget internet. Tror inte man kan ansluta två telefoner att dela internet från.

Jag hade 6 månaders telenorkort när jag köpte min bil. Det kan ju ha ändrats till tre.

Om du har hallon och ska ha ett extra simkort, så är du inte bunden till samma leverantör. Leta upp ett datakort med bra pris.

Tele2 lanserade nyss Penny. Bra priser. Tänk på att rena datakort oftast inte funkar utomlands. Inte ens inom EU.

Då måste man ha ett vanligt telefonsimkort. Eller så delar man från telefon vid de tillfällen som man lämnar riket..

Som det sades innan, så har Volvo on call inget med Spotify att göra.

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom