Här kommer många ursäkter som jag inte köper!
Jag har oxå byggt bil.
Jag kan sträcka mig till att det är en tidig modell och en del är komponentfel.
Att köra, är den könlös och tråkig. Man är långt ifrån vägkänslan. (Detta visste jag sedan tidigare provkörningar men frugan är nöjd.) Det är svårt att få vägkontakt när styrningen tex är "elektronisk/digital" och går att "ställa in". Sofistikerad hjul upphängning
men "digitaliserad" styrning förstör ju detta en del.
Extremt bullrig med contidäck med VOL-märkning. Blev VÄLDIGT mycket tystare med Goodyear dubbfritt (18, går inte ha mindre hjul).
Sedan tycker jag att drivlinan jobbar väldigt "klumpigt" drar du lungt upp till 50 (t5 automatlåda) och släpper av för att "möta 50" så växlar lådan upp så tungt at hela bilen rister till. Detta kanske "körs in" och försvinner, den är ju adaptiv.
Jag gillar storleken och formen i profil samt interiören. Däremot blir man trött i stolarna efter längre färd, 1.5 timme typ, lite synd, dom ser ut att vara bekväma men är kanske lite för hårda (R-Design)?
Nu blandar jag lite och glöm inte att smaken är olika.
Fantastiskt bra ljus!
Kass placering av spolvätskepåfyllning samt hopplöst att hälla utan att det pöser över!!
Idiotiskt att ha alla klimatfunktioner i en platta som man helst vill ha släckt vid mörkerkörning då den stör mega!
250hk säääkert! Astrött! -Är det fel på min bil? "Nej det är inga räser bilar, dom ÄR trötta! Verkstadschefens ord.
Tycker den är skaplig i snittförbrukning men nära litern är ju marginellt mindre än våra tidigare 250hk bilar med ett stimulerande temperament som ändå är 15 år äldre!?
Bra baksäte å utrymme!
Mycket tyst drivlina! Hörs eller märks inte när den startas eller går på tomgång, imponerande.
Sammanfattar jag det hela så är allting som är bra även bra på konkurrenterna så nu gäller det att det blir ordning på bilen. Men en Volvo nästa gång? ... Nje.... Inte om jag får bestämma...
Så känns det nu iaf.