Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1360077
Tycker det ser digitalt ut eller? Saknas insynsskyddet i bagaget dock, volvomärket på ratten tror jag du fåt gratis på Volvo ÅF samt att det där var några av de tråkigaste fälgarna jag sett, går kanske att pruta lite där
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Cotag
#1360082
Nära nog ett konststycke att inte lyckas få med instrumenteringen på 27 bilder.

Det lilla man ser på bild 16 tycker jag visar ett icke digitalt. Den bredare kromade ringen finns åtminstone inte på min bil (digital), var ute o kollade.
Icke digitalt.JPG
Icke digitalt.JPG (60.39 KiB) Visad 931 gånger
Användarvisningsbild
av MartinS
#1360086
Eftersom det är liten sensusskärm lär det vara analogt instrumentkluster.

V40 har för övrigt aldrig haft något annat än dessa två alternativ av instrument.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1360091
Den lilla skärmen fanns enbart till Kinetic, åtminstone för MY14.
Liten skärm trodde jag inte funkade med backkamera som bilen har...

För övrigt ser det ut som att den har värme i baksätet (är det inte två knappar ner mot golvet?), vilket ingick i samma paket som VOC.
Däremot saknar den alla spår av navigatorn, dyrt att eftermontera.
Originalfälgarna som någon har målat svarta ser bara gräsligt ut..
av Nozen
#1360111
Tjena! Ringde till försäljaren och bilen hade digital hastighetsmätare men inte Volvo on call. Går det att ställa dieselvärmare med telefonen ändå? Eller behöver man Volvo on call?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1360117
Nozen skrev: ons 22 jan 2020, 10:07 Tjena! Ringde till försäljaren och bilen hade digital hastighetsmätare men inte Volvo on call. Går det att ställa dieselvärmare med telefonen ändå? Eller behöver man Volvo on call?
Du måste ha VOC.
Tidur för ställning i bilen borde dock finnas.

För mig är detta så viktigt så jag hade inte köpt en bil utan...
Denna har VOC, men är röd och större motor (v-hjul på bild): https://www.bytbil.com/kalmar-lan/perso ... 1-14164106
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1360157
Du kan köpa något som heter autoplugin som man sätter i obd2 uttaget, så får du möjlighet att starta värmaren med mobilen. Inte riktigt voc, men är bilen rätt i övrigt kanske det funkar för dej?

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]