Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av naposim
#1360044
2012 har jag för mig dom kom båda. Annars är det ju bara och höra med säljaren
av UnleashFusion
#1360052
Nozen skrev: tis 21 jan 2020, 19:31
ickedigital.jpg
ickedigital.jpg (37.63 KiB) Visad 4030 gånger
digital.jpg
digital.jpg (36.88 KiB) Visad 4030 gånger
Detta är skillnaden på icke-digital vs digital, när du kollar på bilen
av klirre
#1360053
Den har definitivt digitala 8" instrumentet, syns tydligt på bild 14. Gamla instrumentet har två runda mätare, nya har en stor i mitten. Det finns en analog modell av nya, men jag tycker det ser ut som digitala. Dessutom bör en summum inte utrustats med snik-instrument.

VOC lyckas jag inte se på bilderna, enklast är att kolla i taket bakom backspegeln ifall det sitter två knappar där, en svart "On Call" och en röd "SOS".
av Lockis
#1360054
Tycker det ser ut som att den har digital 8" instrumentering.
VoC får du nog fråga säljaren om. Alternativt kolla i taket när du sitter i bilen.
Den kan dock behöva aktiveras och det kan nog enbart volvo auktoriserade ÅF göra och jag har för mig det kostar extra att återaktivera om licensen har löpt ut.
av S6024t
#1360055
Har för mig att jag fick betala runt 350.- för ett nytt voc, när jag köpte bilen..gäller 1 år..Dom hjälpte mig att knäppa in det i bilen..jag tycker mig se att det INTE är det digitala instrumentet.
av Malmstroem
#1360076
Min gissning är det analoga instrumentet och avsaknad av VOC.

Det är dock svårt att vara helt säker med hjälp av bilderna, men avsaknaden av vettig bild på instrumentet och VOC får mig att misstänka att de saknas. Om ovanstående är viktigt för dig skulle jag ringa innan jag åkte och tittade på bilen.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]