Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1358504
ThomasT skrev: fre 10 jan 2020, 21:41
yknot skrev:Eller så gör man så här om man som jag inte var nöjd med botten i standard ;)
Var tog du signalen ifrån?
Jag tog signalen (högnivå) från slutsteget som sitter under passagerarsätet. Strömmen från batteriet som sitter precis till vänster om basen i bagaget. Kikade lite på att få en lågnivå men blev alldeles för omständighet med Volvos system.
#1358554
Håller med de är fina men de är punkt svetsade med plast där skruvar hade normalt suttit. Om det likt 90 bilarna vill säga vilket det troligen är. Men visst det går att beställa som reservdelar.

Den här American jobbar för fullt med att uppgradera sin HK till B&W liknade nivå. Killen har dokumenterat allt han gör i denna tråd. Bla har han tänkt byta högtalargrill.

Base, Harman Kardon, and B&W wiring

https://forums.swedespeed.com/showpost. ... 111?page=1

Ska försöka lägga upp en fungerande länk :-) Du måste vara medlem i forumet för att se bilderna.
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
#1358614
HitTheRoadJack skrev: sön 12 jan 2020, 12:43 Håller med de är fina men de är punkt svetsade med plast där skruvar hade normalt suttit. Om det likt 90 bilarna vill säga vilket det troligen är. Men visst det går att beställa som reservdelar.

Den här American jobbar för fullt med att uppgradera sin HK till B&W liknade nivå. Killen har dokumenterat allt han gör i denna tråd. Bla har han tänkt byta högtalargrill.

Base, Harman Kardon, and B&W wiring

https://forums.swedespeed.com/showpost. ... 111?page=1

Ska försöka lägga upp en fungerande länk :-) Du måste vara medlem i forumet för att se bilderna.
Grym info, tack! Får kika på det forumet :-)
Ska kolla med Volvo ÅF vad det kostar att byta, om det går att byta rakt av utan massa strul.
#1358731
yknot skrev:
ThomasT skrev: fre 10 jan 2020, 21:41
yknot skrev:Eller så gör man så här om man som jag inte var nöjd med botten i standard ;)
Var tog du signalen ifrån?
Jag tog signalen (högnivå) från slutsteget som sitter under passagerarsätet. Strömmen från batteriet som sitter precis till vänster om basen i bagaget. Kikade lite på att få en lågnivå men blev alldeles för omständighet med Volvos system.
Kommer du ihåg ifrån vilka kontaktnummer som du tog ljudet?
#1358872
ThomasT skrev: mån 13 jan 2020, 15:22
yknot skrev:
ThomasT skrev: fre 10 jan 2020, 21:41
Var tog du signalen ifrån?
Jag tog signalen (högnivå) från slutsteget som sitter under passagerarsätet. Strömmen från batteriet som sitter precis till vänster om basen i bagaget. Kikade lite på att få en lågnivå men blev alldeles för omständighet med Volvos system.
Kommer du ihåg ifrån vilka kontaktnummer som du tog ljudet?
Jag ska kika så återkommer jag! Tog mid/bas L+R fram.
#1359808
yknot skrev:
ThomasT skrev: mån 13 jan 2020, 15:22
yknot skrev: Jag tog signalen (högnivå) från slutsteget som sitter under passagerarsätet. Strömmen från batteriet som sitter precis till vänster om basen i bagaget. Kikade lite på att få en lågnivå men blev alldeles för omständighet med Volvos system.
Kommer du ihåg ifrån vilka kontaktnummer som du tog ljudet?
Jag ska kika så återkommer jag! Tog mid/bas L+R fram.
Hur går det? :-)
Köpråd

Hej jag funderar på att köpa en ny bil.[…]

Dörrlås V-fram

Hej. Kolla kabelhärvan mellan karossen och d&[…]

Köpråd V60 etanol

Köp en nyare Saab istället, fullt med 9-[…]

Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]