Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tjabo3
#1359804
Har laddat Android Auto till min Samsung S8 men har bara 1 usbport
kan jag överföra till bilen med denna?
av Lockis
#1359806
Har du android auto funktionen i bilen? Du ser det lättast genom center displayen.
Annars kan du ju alltid prova bara.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1360140
Inofficiellt gör den det via APK, detta har avhandlats och klargjorts i flertalet trådar tidigare.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

av Tiimpan
#1360198
Volvordesign89 skrev: ons 22 jan 2020, 12:14 Inofficiellt gör den det via APK, detta har avhandlats och klargjorts i flertalet trådar tidigare.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Jag har utan APK med nya versionen av Android 10 på min Huawei p30.
av Lockis
#1360212
Tiimpan skrev:
Volvordesign89 skrev: ons 22 jan 2020, 12:14 Inofficiellt gör den det via APK, detta har avhandlats och klargjorts i flertalet trådar tidigare.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Jag har utan APK med nya versionen av Android 10 på min Huawei p30.
Stämmer :-) Med release av Android 10 så är Android Auto inbyggt. Ingen mer APK nerladdning :party:
av Tiimpan
#1360278
Lockis skrev: ons 22 jan 2020, 20:51
Tiimpan skrev:
Volvordesign89 skrev: ons 22 jan 2020, 12:14 Inofficiellt gör den det via APK, detta har avhandlats och klargjorts i flertalet trådar tidigare.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Jag har utan APK med nya versionen av Android 10 på min Huawei p30.
Stämmer :-) Med release av Android 10 så är Android Auto inbyggt. Ingen mer APK nerladdning :party:
Japp, kul att det äntligen fungerar. Använder iof inte det men kanske börjar vem vet. :-)
av y97olle
#1360430
Lockis skrev: ons 22 jan 2020, 20:51
Tiimpan skrev:
Volvordesign89 skrev: ons 22 jan 2020, 12:14 Inofficiellt gör den det via APK, detta har avhandlats och klargjorts i flertalet trådar tidigare.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Jag har utan APK med nya versionen av Android 10 på min Huawei p30.
Stämmer :-) Med release av Android 10 så är Android Auto inbyggt. Ingen mer APK nerladdning :party:
Trevligt! Har du/någon annan prövat att avinstallera befintlig (APK-)version av Android Auto efter uppgradering av mobilen till Android 10 och sett att det fungerar lika bra som tidigare? Hur blir det med eventuella uppgraderingar av Android Auto, sker de i så fall först då hela OS:et i mobilen uppgraderas (i och med att man inte uppgraderar Android Auto själv längre då)?
av beachman
#1360454
y97olle skrev: fre 24 jan 2020, 10:12
Lockis skrev: ons 22 jan 2020, 20:51
Tiimpan skrev:
Jag har utan APK med nya versionen av Android 10 på min Huawei p30.
Stämmer :-) Med release av Android 10 så är Android Auto inbyggt. Ingen mer APK nerladdning :party:
Trevligt! Har du/någon annan prövat att avinstallera befintlig (APK-)version av Android Auto efter uppgradering av mobilen till Android 10 och sett att det fungerar lika bra som tidigare? Hur blir det med eventuella uppgraderingar av Android Auto, sker de i så fall först då hela OS:et i mobilen uppgraderas (i och med att man inte uppgraderar Android Auto själv längre då)?
Då jag uppgraderade min S10 så skrevs min gamla AA-app över med en förinstallerad version som följer med Android 10.
AA uppdateras på valigt sätt via playstore, men den går inte att avinstallera. Däremot går det bara att avinstallera alla uppdateringar av appen så den återställs till den version som levererades med Android 10.

Värt att notera är att AA nu endast går att starta och köra via bilen (på samma sätt som carplay i IOS), genvägen till appen är borta. Du kan med andra ord inte köra AA direkt i mobilen längre (såvida det inte finns något hack för det också)
av y97olle
#1360947
beachman skrev:
y97olle skrev: fre 24 jan 2020, 10:12
Lockis skrev: ons 22 jan 2020, 20:51

Stämmer :-) Med release av Android 10 så är Android Auto inbyggt. Ingen mer APK nerladdning :party:
Trevligt! Har du/någon annan prövat att avinstallera befintlig (APK-)version av Android Auto efter uppgradering av mobilen till Android 10 och sett att det fungerar lika bra som tidigare? Hur blir det med eventuella uppgraderingar av Android Auto, sker de i så fall först då hela OS:et i mobilen uppgraderas (i och med att man inte uppgraderar Android Auto själv längre då)?
Då jag uppgraderade min S10 så skrevs min gamla AA-app över med en förinstallerad version som följer med Android 10.
AA uppdateras på valigt sätt via playstore, men den går inte att avinstallera. Däremot går det bara att avinstallera alla uppdateringar av appen så den återställs till den version som levererades med Android 10.

Värt att notera är att AA nu endast går att starta och köra via bilen (på samma sätt som carplay i IOS), genvägen till appen är borta. Du kan med andra ord inte köra AA direkt i mobilen längre (såvida det inte finns något hack för det också)
Tack för info!
https://play.google.com/store/apps/deta ... n&hl=en_US finns, men verkar inte vara tillgänglig i Sverige ännu.
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!