Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V7003
#1359790
Stort tack! Det är precis jag gör nu. Med tanke på att jag fastnade just för en MY10 dieselSummum är nästa steget att hitta en sådan med bästa möjliga ljud från fabriken. Men ok, vilken är den? Jag är inte främmande för lite mindre avancerade ljudbygge (byggde några olika typer av passiva och aktiva, vanliga och bypass-lådor) men vill inte ha ett synligt bygge.
Kommer att spola lådan! Tack för era värdefulla tips!
#1359797
Derank skrev: sön 19 jan 2020, 21:58 Sen finns det lite olika varianter på MOST omvandlare idag, om det finns till just din modell vet jag ej, det är bara att ge sig ut på nätet och leta, el så kör du lågnivå, finns bra lågnivåadaptrar idag som ger bra ljud.

https://12volt-shop.lv/3/product/WUJWXw==.html

"Made in Russia"

Gött, Ryssen jag chattade med har tydligdn lyckats att få den i produktion nu, och till vettigt pris med, bara 3000 kr för adaptern, bättre än alternativen för +15.000 kr. Man blir ju sugen.

En hög-lågnivp adapter efter förstärkaren kan ju aldrig bli lika bra då klass D förstärkaren sabbar ljudkvaliteten på signalen
#1359816
V7003 skrev:Stort tack! Det är precis jag gör nu. Med tanke på att jag fastnade just för en MY10 dieselSummum är nästa steget att hitta en sådan med bästa möjliga ljud från fabriken. Men ok, vilken är den? Jag är inte främmande för lite mindre avancerade ljudbygge (byggde några olika typer av passiva och aktiva, vanliga och bypass-lådor) men vill inte ha ett synligt bygge.
Kommer att spola lådan! Tack för era värdefulla tips!
Har för mig att det går performance->high performance->premium.

Hade high performance igår morse, nån timme senare såg det ut såhär. Men vi har bara bytt steg och mjukvara än så länge, så det är en del jobb kvar.

Inte gjort i en handvändning, men inte överdrivet extremt.
20200119_092951.jpg
20200119_092951.jpg (91.42 KiB) Visad 363 gånger
#1359874
Ja, så är hackordningen.
För bilar med Sensus tillkom alltså High Performance Multimedia också.
Performance och High Performance hade då 5" skärm som standard, men High Performance Multimedia och Premium sound hade 7".
Om bilen var utrustad med RTI navigation hade man 7" oavsett ljudsystem.
Användarvisningsbild
av V7003
#1360288
@Steffe3, Det ser lovande ut! Stort grattis för ditt bygge! Du får gärna berätta (steg för steg) hur du gör. Det är kanske flera här som är intresserade av ett avsevärt bättre ljud.
Mvh Laszlo

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]