Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1359723
Hej!
Hämtade nyligen en original ratt från skroten då det satt en rally ratt i bilen när jag köpte den. När jag skulle installera så märkte jag att den fjädrade metallbiten i ratten är för kort och får inte kontakt med mässing ringen vid ratt navet (verkar det som).
Är det något annorlunda ratt nav på 1992:orna eller går det justera något? Allt annat verkar passa bra. Blinkers funkar.
Ratten ser rätt ut med turknapparna.
(Tilläggas ska att rally ratten inte heller passade med tuten utan den fjädrande pinnen är förlängd med en skruvskalle)

Tack, Mvh. Adrian
#1359788
Det fanns krockkudde som tillval på dom sista 740 modellerna, kan vara det som spökar?
Jag har en Volvo R-Design ratt i min 745-a. Kopplingen (stiftet) och kablarna ser väldigt anatörmässigt monterat ut. Ratten satt i redan -94 då förre ägaren (min svåger) köpte den och den är inte rörd sedan. Fungerar? Ja ibland när jag provar, aldrig när jag behöver den. Dom kollar sällan signalen på bilprovningen numera, men den har faktiskt fungerar där någonn gång också.....😃😃
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]