Cotag skrev:Glöm inte pallbock.Det hade vi redan då vi hade fått låna en domkraft och pallbockar. Men tyvärr så var den domkraften trasig... Som du hör så har vi någon svart pest över oss när det gäller bilen.
Moderator: Moderatorer
frippe64 skrev: ↑mån 16 dec 2019, 19:37 Den här tråden tycker jag visar tydligt att om man inte kan nåt vidare om bilar och inte kan meka själv så ska man inte köpa en 13 år gammal bil med 20000 mil på mätaren, som dessutom är trasig och obesiktigad. Dessutom inte en diesel när man bara kör 200 mil på ett halvt år. Jag förstår att det skapar en massa stress och att tankarna snurrar kring fel saker i livet.Tror du ditt inlägg inspirerar trådstartaren till att lära sig lite basics om bilen ifråga, eller tvärtom?![]()
DayDreamer skrev:@stingrey, Läste igenom tråden nu och kan tipsa dig att kolla med dessa verkstäder i Karlstad för bättre pris.Skall kolla in dessa! Tusen tack! =)![]()
Gulagaraget samt Cityverkstaden, dom har jag hört gott rykte om och dom ligger väldigt bra till prismässigt
frippe64 skrev:Den här tråden tycker jag visar tydligt att om man inte kan nåt vidare om bilar och inte kan meka själv så ska man inte köpa en 13 år gammal bil med 20000 mil på mätaren, som dessutom är trasig och obesiktigad. Dessutom inte en diesel när man bara kör 200 mil på ett halvt år. Jag förstår att det skapar en massa stress och att tankarna snurrar kring fel saker i livet.När vi köpte den så var vi i väldigt stort behov av en bil och det var mer av ett spontanköp också. Detta är våran första bil så visste inte om att dieselbilar var på något sett en "motorvägsbil".
Cotag skrev: ↑tis 17 dec 2019, 11:58Mitt inlägg var inte ämnat att inspirera TS att lära sig mer om sin bil. Inlägget var min egen slutsats av de fakta som presenterats i tråden, en slutsats som överrenstämmer med min uppfattning om vad som gäller för bilköp om man inte själv vill/kan vara mekaniker och dessutom är i stort behov av bilen. Sen får TS själv bilda sig en uppfattning om bilen ska säljas eller behållas, vilket var ursprungsfrågan i tråden.frippe64 skrev: ↑mån 16 dec 2019, 19:37 Den här tråden tycker jag visar tydligt att om man inte kan nåt vidare om bilar och inte kan meka själv så ska man inte köpa en 13 år gammal bil med 20000 mil på mätaren, som dessutom är trasig och obesiktigad. Dessutom inte en diesel när man bara kör 200 mil på ett halvt år. Jag förstår att det skapar en massa stress och att tankarna snurrar kring fel saker i livet.Tror du ditt inlägg inspirerar trådstartaren till att lära sig lite basics om bilen ifråga, eller tvärtom?![]()
Amanite skrev:Hur har det gått med bilen?Tjena vi skall lämna in bilen i veckan förhoppningsvis. Där additiv skall fyllas på och samt en service skall göras. Vi har beställt delarna och inväntar dom. Sen skulle dom ta en extra titt på bromsarna också. Men vi fick ett bra pris på en liten mindre verkstad i närheten!. 3643 kr för att fylla på additiv och göra service där vi köpt egen olja och filter för ca 800kr.