Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnik
#1358150
Jag kör internetdelning via bluetooth från min OnePlus 6t, och har behövt använda en specifik app för att tvinga bluetooth tethering att slås på när bilen och telefonen kopplar ihop sig.

Nu fick jag en uppdatering på telefonen för några veckor sedan, med resultatet att appen som tvingar inte funkar lika bra som förut så jag får allt som oftast manuellt slå på bluetooth tethering för att bilen ska få tillgång till internet.

Är det någon annan som upplevt liknande problem och möjligen hittat en lösning eller har tips på annat sätt att dela internetuppkoppling med bilen?
av stevvee
#1358154
magnik skrev:Jag kör internetdelning via bluetooth från min OnePlus 6t, och har behövt använda en specifik app för att tvinga bluetooth tethering att slås på när bilen och telefonen kopplar ihop sig.

Nu fick jag en uppdatering på telefonen för några veckor sedan, med resultatet att appen som tvingar inte funkar lika bra som förut så jag får allt som oftast manuellt slå på bluetooth tethering för att bilen ska få tillgång till internet.

Är det någon annan som upplevt liknande problem och möjligen hittat en lösning eller har tips på annat sätt att dela internetuppkoppling med bilen?

Tvilling kort och sätt i bilen
Användarvisningsbild
av Perra83
#1358288
Jag har samma "problem" med min Xiaomi Mi9. Efter typ två eller tre dagar måste jag aktivera delning via BT igen i mobilen. Tror att du kan få bättre svar på forumet Swedroid.
För mig är det inte direkt något problem så jag har inte forskat vidare.
av Truckdoktor
#1358291
Jag har monterad en mobil 4G/WiFi-modem i ciggutaget i baggageutrummet. En sån liten USB-version av Huawei med simkort för mobilt bredband+antenn till sidorutan...
Kan ta kort på det imorgon, om det önskas.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk


av stevvee
#1358324
Truckdoktor skrev:Jag har monterad en mobil 4G/WiFi-modem i ciggutaget i baggageutrummet. En sån liten USB-version av Huawei med simkort för mobilt bredband+antenn till sidorutan...
Kan ta kort på det imorgon, om det önskas.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Fast han kunde ju inte ha ett extra simkort så det spelar ju ingen roll. Sen varför montera något som redan finns ?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1358675
magnik skrev: fre 10 jan 2020, 09:08 Jag kör internetdelning via bluetooth från min OnePlus 6t, och har behövt använda en specifik app för att tvinga bluetooth tethering att slås på när bilen och telefonen kopplar ihop sig.

Nu fick jag en uppdatering på telefonen för några veckor sedan, med resultatet att appen som tvingar inte funkar lika bra som förut så jag får allt som oftast manuellt slå på bluetooth tethering för att bilen ska få tillgång till internet.

Är det någon annan som upplevt liknande problem och möjligen hittat en lösning eller har tips på annat sätt att dela internetuppkoppling med bilen?
Testa att slå av av alla batterioptimeringar och andra batterisparfuntioner. Oneplus har ganska hård optimering som snabbt stänger ner appar när de körs i bakgrunden.

Tex har what's app strulat tidigare, med uteblivna notifikationer.
av magnik
#1359673
Ah, bra tips! Ska testa att slå av optimering på appen jag har för att tvinga bluetooth tethering att gå igång. Vet du om det är någon system-app/service kopplat till just detta som också behöver tas bort optimering på?
av Doj69
#1359819
Jag kör med min Huawei Mate 20 Pro som Mobil Wi-Fi-hotspot.
Jag fick ljudproblem vid samtal, när jag delade wifi via bluetoth, men detta funkar bra hela tiden.
av magnik
#1360277
Doj69 skrev:Jag kör med min Huawei Mate 20 Pro som Mobil Wi-Fi-hotspot.
Jag fick ljudproblem vid samtal, när jag delade wifi via bluetoth, men detta funkar bra hela tiden.
Har bytt till wifi hotspot, som aktiveras med Tasker. Det funkar men nu buffrar Spotify extremt ofta vilked bara hände sproadiskt när jag delade internet via bluetooth... Helskumt.

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom