Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mathiasjson
#1359660
Hej,

Nu när jag satte mig i bilen märkte jag detta, dem droppar osv ni ser är på insidan av rutan. Känns som det har läckt in? Ska givetvis höra av mig till ÅF men tänkte kolla om nån har varit med om liknande? V60 MY20, 1 månad gammal 😔[
Bilagor
20200119_135103.jpg
20200119_135103.jpg (436.83 KiB) Visad 1171 gånger
av fragge
#1359665
Om det är alla droppar som syns på bilden lär det vara kondens. Har du AC igång på bilen eller kör du klimatkontrollen manuellt på nåt sätt?
av Mathiasjson
#1359666
fragge skrev: sön 19 jan 2020, 15:53 Om det är alla droppar som syns på bilden lär det vara kondens. Har du AC igång på bilen eller kör du klimatkontrollen manuellt på nåt sätt?
AC är igång på Auto, detta var när jag klev in i bilen efter den stått hela natten
Användarvisningsbild
av epostaren
#1359669
Jag lärde mig för många år sedan följande av en AC-tekniker: innan man är framme där man ska parkera, sänk värmen på AC:n, öppna rutorna lite grann och sätt fläkten på max. Att rengöra rutorna på insidan och att inte ha textilmattor är ett par andra saker man kan göra.
av fragge
#1359671
Ok, skulle tro att du har ganska fuktigt i bilen. AC:n gör så att luften torkar. Kan vara värt att ställa in en torrboll i bilen för att se om det ger nåt resultat.
av Mathiasjson
#1359683
fragge skrev: sön 19 jan 2020, 16:15 Ok, skulle tro att du har ganska fuktigt i bilen. AC:n gör så att luften torkar. Kan vara värt att ställa in en torrboll i bilen för att se om det ger nåt resultat.
Misstänkte också det eller att det läcker inte nått någonstans. Känns lite konstigt med tanke på hur ny bilen är och har inte haft nått blött eller liknande i bilen. Ska prova med en påse ris eller torkboll som du tipsa om o se vad ÅF säger på måndag

Bilens inställningar (konton, ID, VIN osv): J[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]

V70 motor till 850

Läste precis att de använder olika typer[…]

och i ECU i motorutrymmet. Inte på en -[…]