Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
#1043741
Nog torde det kosta mer än en tusing för att hyra något jämnstort med V70. Är du beredd att åka i en Golf eller mindre och inte är borta längre än över en helg kan det mycket väl vara vettigast att hyra.
av Lövet
#1043777
Det skiljer inte mer än någon hundring eller två att gå upp till V70 storlek.
Dessutom är det inte sällan man bli uppgraderad. Sist jag hyrde V40 fick jag en Jaguar XE istället :D
av Malmstroem
#1043847
Jag antar att du hyr bil hos Hertz rätt ofta, om du ofta uppgraderas.

Jag hade en gång i tiden Hertz President Circle kort. Garanterad uppgradering. :wink:

Tittade just på Hertz från Arlanda. En Fiesta över en helg från Arlanda låg på 979:-, en V70 över en helg 1299:-. Det intressanta var att en V40 automat också kostade 1299:-. :shock:
av Lövet
#1043860
Kolla Europcars helgerbjudanden också, kan ibland vara bättre än Hertz. Tror jag betalade 799:- för en Tiguan med fria mil över helgen en gång. Det är billigt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1043862
Det är väl speciella regler som gäller vid färd med hyrbil utomlands?
Finns annars endel däck till salu, beroende på vilka dim. som passar TS bil.
av Lövet
#1043864
fjohan82 skrev:Det är väl speciella regler som gäller vid färd med hyrbil utomlands?
Finns annars endel däck till salu, beroende på vilka dim. som passar TS bil.
Ja det är sant. Kanske inte jättesmidigt egentligen.

Om det nu är så viktigt att åka skulle jag leta efter begagnad dimension dubbfria och sedan sälja dem på Blocket efteråt. Att försöka hitta ett ställe att hyra däck tror jag inte på alls.
av JelleSE
#1044069
Magnus-B skrev:https://www.blocket.se/vi/65004522.htm

Ett exempel sen sälj dem för samma pris när du kört klart.
Just de där är tyvärr dubbdäck enligt säljaren. Är svårt att hitta odubbade. Ingen verkstad i närheten som har heller. Får helt enkelt vänta tills jag hittar nåt.

Jag vill helst åka ner med egen bil, så hyra en bil är inte så intressant tyvärr. Men det var ett bra tips som sista utväg iaf :)

Tack för alla tips och svar så länge.

Peking

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]

Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]