Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1358118
Det är bättre att lägga på lite mil när man tecknar avtalet, ts 1100mii var en riktig udda siffra, hade han tecknat på 1500mil hade det inte kostat så mycket mer, och hade han kört 1100 hade han fått tillbaka mellanskillnaden.

Jag tog 1500, få jag visste att jag kunde köra 2000mil utan att det påverkade kostnaden,

Allt står i avtalet,

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1359455
Jag har en fråga, är "på årsbasis" synonymt med kalenderår eller är det avtalsår, löpande 12 månader, från när man tecknade försäkringen?
5 a) Volvohandlaren har rätt att när som helst, i samband med
verkstadsbesök eller på annat sätt, kontrollera om den verkliga
körsträckan på årsbasis stämmer överens med den avtalade årliga
körsträckan.
#1365132
När jag hade min sista Volvo som köptes ny tecknade jag ett serviceavtal, mycket troligen rabatterat då jag betalade 200:-/mån på ett 36 månaders avtal och 3000 mil/året.
När avtalet gick ut ville de ha 500:-/mån istället. Då sade jag upp det och gjorde istället en insättning till Volvokortet på samma belopp varje månad. Sen att jag inte behöll bilen längre än 6 månader efter det är en annan sak... Hade jag haft avtalet hade jag inte heller fått tillbaka de kronor jag betalt när jag sålde bilen.
#1370592
Fick precis ett förslag på förlängning av serviceavtalet XC60 D4 MY14 13000 mil, kör 2500 om året.
Har betalt 316 i månaden senaste året och det skulle höjas till 903 kr i månaden :x
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]