Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knivkoping
#1359277
Bilen är byggd i Torslanda och jag väntar med spänning. Det är en vit T6 TE med Inscription. Lite mer än två veckor tills datumet jag fått av min säljare så nu börjar den längsta väntan!
Användarvisningsbild
av pojoel
#1359365
Jag tycker nog att alla (som jag orkat läsa här) är tämligen stolliga. Jag har beställt, och fått, en V60 D3. Den är lysande, på så sätt att den drar 0.43 l/mil och att den INTE har nåt jävla batteri (utom det som alla bilar har)...
av Halvlind
#1359414
pojoel skrev: fre 17 jan 2020, 13:57 Jag tycker nog att alla (som jag orkat läsa här) är tämligen stolliga. Jag har beställt, och fått, en V60 D3. Den är lysande, på så sätt att den drar 0.43 l/mil och att den INTE har nåt jävla batteri (utom det som alla bilar har)...
Ratt?
av Ezz
#1359416
pojoel skrev:Jag tycker nog att alla (som jag orkat läsa här) är tämligen stolliga. Jag har beställt, och fått, en V60 D3. Den är lysande, på så sätt att den drar 0.43 l/mil och att den INTE har nåt jävla batteri (utom det som alla bilar har)...
Väldigt märkligt inlägg, vad vill du ha sagt, att du är bättre än de flesta här inne för du har valt en liten dieselmotor som går billigt?
av s6025t
#1359417
Ja det är ju tur det finns stollar som köper D3 t.ex o betalar malusskatt o sponsrar oss som beställt T6/T8 så vi kan få bonus på våra hybrider.Jag lär nog åka mina 2 mil till jobbet på under 0,43 l/mil med en T6 Twin så för mig är en diesel utesluten.
av Tompalompa
#1359446
pojoel skrev: fre 17 jan 2020, 13:57 Jag tycker nog att alla (som jag orkat läsa här) är tämligen stolliga. Jag har beställt, och fått, en V60 D3. Den är lysande, på så sätt att den drar 0.43 l/mil och att den INTE har nåt jävla batteri (utom det som alla bilar har)...
Jag ligger ofta på 0.3l/mil mellan tankningarna och tycker att eldrift är extremt bekvämt att köra. Den går tyst och inga vibrationer från någon motor, elmotorn svarar snabbt på gasen och man åker billigt. Sen skadar det inte att ha 340hk när man trycker till på gasen och att skatten ligger på 340kr per år klagar inte jag på.

Vad är det som du ser som negativt med "jävla" batteridrift?
av III
#1359501
Ezz skrev: fre 17 jan 2020, 18:39
pojoel skrev:Jag tycker nog att alla (som jag orkat läsa här) är tämligen stolliga. Jag har beställt, och fått, en V60 D3. Den är lysande, på så sätt att den drar 0.43 l/mil och att den INTE har nåt jävla batteri (utom det som alla bilar har)...
Väldigt märkligt inlägg, vad vill du ha sagt, att du är bättre än de flesta här inne för du har valt en liten dieselmotor som går billigt?
Intressant inlägg. Jag hade gärna haft en hybrid, men på tok för dyrt för mig, och har ingen möjlighet att ladda hemma tyvärr. skulle vara mer än nöjd om jag hade en d3 eller t4 så....
av Snelhest
#1359800
Felix1801 skrev:Åka billigt i livet är inte allt, att ha roligt i livet är allt :-) Jag kör chipad T8:a
Var? Hur? Vilken firma?
  • 1
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 312
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]