Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AlbinWast
#1359016
Tjena, ja är inte jätte bil kunnig men ja har iallafall en Volvo V70 från 1999 åh fönstret gick inte upp på den främre passagerarsidan när ja klicka på knappen utan det enda som funkade var och hissa ner den, så nu är fönstret nere i botten och jag har monterat isår dörrpanelen och felsökt knappen och den funkar som den ska. ger både utslag till motorn både när ja klickar ner och upp men även fast motorn får ström (ca 14v) så händer det inget, inget ljud eller någon slags indikation på att det händer något i den och det är här ja behöver hjälp (jag testa och dra direktströmning från batteriet till fönster motorn men jag kan inte få det att funka)
av Erik Å
#1359122
Jag råkade ut för att passagerarsidans fönster gick att hissa ner men inte upp (från förardörrens knappsats) Upptäckte att det gick fint att hissa upp från knappen på passagerarsidan. Det berodde på att det var fullt med damm och lort inne i knappsatsen på förarsidan. Den gick lätt att pilla isär och göra ren så nu funkar det fint.
Men har du konstaterat att du har spänning ända fram till hissmotorn och den ändå inte rör sig så måste det ha hänt nåt med motorn. Eller kanske mekaniken har kärvat ihop?
av AlbinWast
#1359134
Erik Å skrev: ons 15 jan 2020, 17:00 Jag råkade ut för att passagerarsidans fönster gick att hissa ner men inte upp (från förardörrens knappsats) Upptäckte att det gick fint att hissa upp från knappen på passagerarsidan. Det berodde på att det var fullt med damm och lort inne i knappsatsen på förarsidan. Den gick lätt att pilla isär och göra ren så nu funkar det fint.
Men har du konstaterat att du har spänning ända fram till hissmotorn och den ändå inte rör sig så måste det ha hänt nåt med motorn. Eller kanske mekaniken har kärvat ihop?
Som sagt har kollat knappen och den funkar som den ska den ger ström till både och och ner på motorn och den gör inget när den får strömmen, och knappen funkar inte på varken passagerarsidan eller förarsidan
#1359321
Är ganska så säker på att fönstermotorn är jordad i dörren. Dom två kontaktstiften i motorn är båda plusmatade, skickar du på plus på ena stiftet går motorn åt ett håll, tar du det andra stiftet så går motorn åt motsatt håll. :-)
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]