Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av ridax
#1358828
Sudden78 skrev: Japp, du har absolut en poäng där. Grejen är dock den att jag fått ganska mycket feedback just kring Biltemablad direkt till mig från riktiga slutkunder, IRL, alltså inte baserat på googlingar och vad andra skrivit på nätet, hört av en kompis etc....
Jag har läst en massa kommentaren från andra vad gäller Biltema-blad och de flesta verkade ha positiva erfarenheter av dem, vilket inte direkt är standard om Biltema-prylar. Det var därför jag blev lite besviken på upplevelsen, annars hade jag nog tyckt att de varit ungefär som förväntat. Nu var många av erfarenheterna ganska gamla, men hoppades att de foetfarande sjulle vara bra.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1358831
ridax skrev:
Sudden78 skrev: Japp, du har absolut en poäng där. Grejen är dock den att jag fått ganska mycket feedback just kring Biltemablad direkt till mig från riktiga slutkunder, IRL, alltså inte baserat på googlingar och vad andra skrivit på nätet, hört av en kompis etc....
Jag har läst en massa kommentaren från andra vad gäller Biltema-blad och de flesta verkade ha positiva erfarenheter av dem, vilket inte direkt är standard om Biltema-prylar. Det var därför jag blev lite besviken på upplevelsen, annars hade jag nog tyckt att de varit ungefär som förväntat. Nu var många av erfarenheterna ganska gamla, men hoppades att de foetfarande sjulle vara bra.
Byter man ändå vid varje däckbyte gör det ju inte så mycket att livslängden på BILTEMA:s torkarblad BARA håller ett år. Hade ett par BOSCH där gummit lossnade efter 3-4 månader. Aldrig hänt mig med BILTEMA:s blad. Köpte visserligen 3 par BOSCH nyligen. Utförsäljning för att dom bytte leverantöt. 25 kr st. Till min S80, så nu har jag ett par år.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av ridax
#1358889
Håller helt med om att det inte gör så mycket om man måste byta en gång per år. Men nu köpte jag bladen för en månad sedan och efter en vecka gick tempen neråt nollan och då börjar torkarna att hoppa över rutan.

Det är alltså inte att de börjar bli försämrade av ålder, utan att de verkar bli hårda så fort det blir kallt.
Senast redigerad av 1 ridax, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1358890
ridax skrev:Håller helt med om att det inte gör så mycket om man måste byta en gång per år. Men nu köpte jag bladen för en månad sedan och efter en vecka gick tempen neråt nollan och då börjar torkarna att hoppa över rutan.
Aha.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av snepo
#1358956
Känslan är att kvaliteten är väldigt ojämn på Biltemas torkarblad. Ett par funkar bra i ett år,nästa par är skit efter en månad
av Freddy100
#1358959
Har använt Bosch i flera år. Brukar hålla kvalitet tom 2-3 år. Lite dyrare än Biltemas men håller längre. Ser ingen anledning att byta dem varje år.
Användarvisningsbild
av epostaren
#1358961
Min förra bil, V70 2011, fungerade det endast med Volvo original eller Valeo. Testade med Wipers egna, Bosch, Biltemas och Champion och inga av dessa fungerade på den vindrutan. Till min nya V60 har jag inte hittat Valeoblad som funkar, så det fick bli Volvo original från Wipers.

Norrland

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]