Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1358891
Bilen ifråga gäller en XC60 MY14 Summum

Tanken är att knappsatsen till farthållaren ska bytas ut då någon skrapat på den vid varje rödljus ;-)

Kan ordna en sådan här knappsats väldigt enkelt då jag har en liggandes, här finns "Limit" -knappen med
volvo_v60_2014_ratt.jpg
volvo_v60_2014_ratt.jpg (19.51 KiB) Visad 1213 gånger
Annars kan man ju beställa en sådanhär från bildelsbasen där man bara har "Cruise" på eller av
volvo_v70_2014_ratt.jpg
volvo_v70_2014_ratt.jpg (22.41 KiB) Visad 1213 gånger
Frågan är alltså om man får "Limit" på köpet om man monterar den knappen? :-)
Senast redigerad av 3 Micce1980, redigerad totalt 0 gång.
#1358921
Min gissning gällande limit är att det inte kommer fungera. Tror inte funktionaliteten sitter i knappsatsen utan den sitter förmodligen i bilens dator.

Har inte kört varken V60 eller XC60 utan adaptiv farthållare men på dom skiljer knapparna bilarna imellan. V60 har en liten ratt I mitten av knappsatsen och XC60 har två separata knappar för avstånd.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk



#1359041
svergie2 skrev:Min gissning gällande limit är att det inte kommer fungera. Tror inte funktionaliteten sitter i knappsatsen utan den sitter förmodligen i bilens dator.

Har inte kört varken V60 eller XC60 utan adaptiv farthållare men på dom skiljer knapparna bilarna imellan. V60 har en liten ratt I mitten av knappsatsen och XC60 har två separata knappar för avstånd.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk


Verkar tyvärr som att du har rätt. Minns på en V50 som var utan farthållare där man på några minuters jobb kunde få farthållare genom att sätta dit knappsatsen ;-) Har spanat på säkert 100st XC60 av olika årsmodell samt några rattar på bildelsbasen och hittar ingen med limit knappen all. Tack för svar :-)

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]