Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1358711
Som sagt, har en s70 T5 från 97,239hk motorn.

Bilen går hur bra som helst förövrigt,men ibland när man kört någon mil och sedan stänger av den så vill den inte starta igen.
Den slår på starten och är på g och starta men inget händer,detta har hänt två gånger.
Senaste gången det hände så fick jag vänta i cirkus 15 min innan den ville hoppa igång igen.
När den är kall startar den alltid på en gång utan bekymmer,så detta fenomen värkar bara dyka upp när den är varm.
Inte alltid det blir såhär men tycker det är konstigt ändå.

Någon som har idé om vad som kan orsaka detta?
Vissa säger att det kan vara kondens/olja som kommit in i fördelarlocket så det ska kollas upp först,kan ju inte vara helt omöjligt med tanke på vädret i och med att det varit minusgrader ena dagen och plusgrader den andra..
Inte så insatt i sånt här så vore bra med lite vägledning :P
Skall felsöka också så fort jag får tid för det.
#1358867
Har den inte en kamaxelgivare också, då borde den väl kunna starta på den, eller i alla fall sätta felkod om den bara får signal från den ena givaren. Läckande BTR gav ju startsvårigheten varm på min 940.
#1358895
Fenix brukar man kunna starta med bara en av givarna(glömt vilken, tror det var vevaxelgivaren enbart).
Motronic4.4(som TS har) behöver man båda givarna på för att kunna starta. Motronic tvärdör även om en givare tappar signalen - vilket jag också glömt vilken det var... Tror det var kamaxelgivaren som den tvärdör om den försvinner.

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]