- sön 12 jan 2020, 13:01
#1358556
En polare har problem med att kopplingen inte frikopplar helt vilket gör att bilen är svår att växla med. Backen är nästan omöjlig att få i när motorn är igång.
Jag har inte själv sett eller kört bilen utan bara fått detta förklarat för mig över telefon.
I alla fall så har han snackar med en "billig" verkstad i stan och dom har provkört bilen.
Alltså bara provkört, vilken var aldrig på lift eller liknande.
Deras diagnos lyder:
"köp ett nytt svänghjul så byter vi det. Kopplingen är ganska sliten men håller ett tag till"
Jag har aldrig hört att man byter svänghjul på en "vanlig" bil. Har kanske hört något om det i trimmnings-försök eller liknande.
Vad e det som går sönder på ett svänghjul eller som gör att det behöver bytas?
Hur troligt är det att ställa en sån diagnos utan att bilen undersöks?
Låter detta rimligt?
Ett nytt svänghjul kostar mellan 5000-9000kr så en chansning är inte jätte-intressant.
Vilken är en Kia Ceed, typ -08 eller där omkring.
Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Jag har inte själv sett eller kört bilen utan bara fått detta förklarat för mig över telefon.
I alla fall så har han snackar med en "billig" verkstad i stan och dom har provkört bilen.
Alltså bara provkört, vilken var aldrig på lift eller liknande.
Deras diagnos lyder:
"köp ett nytt svänghjul så byter vi det. Kopplingen är ganska sliten men håller ett tag till"
Jag har aldrig hört att man byter svänghjul på en "vanlig" bil. Har kanske hört något om det i trimmnings-försök eller liknande.
Vad e det som går sönder på ett svänghjul eller som gör att det behöver bytas?
Hur troligt är det att ställa en sån diagnos utan att bilen undersöks?
Låter detta rimligt?
Ett nytt svänghjul kostar mellan 5000-9000kr så en chansning är inte jätte-intressant.
Vilken är en Kia Ceed, typ -08 eller där omkring.
Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk