Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1358503
Cotag skrev:Säljaren har väl behövt en ny uppsättning på sin egen bli. Bytt bytt ... :ninja:
Påminner mig om när jag köpte en ny Opel Insignia 2009. Demobilen hade inget reservhjul. Vi provpackade barnvagnen i den och det gick bra. Vid beställning tyckte säljaren att jag skulle lägga till reservhjul för 800kr. Jag gjorde det och när bilen levererades visade det sig att det var ett fullstort reservhjul och en annan bagagerumsmatta med frigolitstöd under. Barnvagnen gick inte längre in.
Säljare löste situationen genom att byta grejorna mellan sin egen tjänstebil och min bil plus att han tankade upp den för 800kr.
Allt lugnt igen och typexempel på hur en bra säljare löser en situation. Jag hade ju fått exakt vad jag beställt men var inte nöjd.
#1358506
Jag tänker inte gå ut med företagets namn eftersom slutgiltigt svar inte lämnats men jag kan göra när detta är färdigt. Kan bara säga att detta är en auktoriserad Volvo ÅF. Denna uppsättning men med andra dubbdäck och 18" 5-dubbelekrad orginalfälg kostar väl 20920kr eller 22920kr? Varför har man då skickat med andra fälgar och andra däck?
#1358507
Kolla om det är -dina- ok som skrapat mot balanseringsvikterna. Skrapningarna borde vara metallblanka om de är färska. tänker jag.
#1358509
Cotag skrev: sön 12 jan 2020, 00:59 Kolla om det är -dina- ok som skrapat mot balanseringsvikterna. Skrapningarna borde vara metallblanka om de är färska. tänker jag.
Jag vet inte hur zink(balansvikterna är zink) beter sig när de blir varma men detta är ok-skrap, finns inget annat som gör dessa skrapmärken. Ska kolla hur oken mår också, lär ju blivit märken på dem med :-o :-/
#1358510
Jo klart att det är okskrap. Min tanke var om det kanske inte är -dina- ok som skrapat, utan blivit efter provmontage på annan bil.
#1358585
Perra83 skrev:Volvo brukar alltid sälja Nokian eller Continental som vinterdäck.
Volvo säljer en massa olika.
Pirelli, Nokian, Michellin, Goodyear, conti osv... Man tar vad som är billigt/bra just nu från volvo's sida om man inte ber om ett specifikt märke på däcket.
#1523888
Oj, ett par säsonger sedan men de kröp till korset och bytte till original-fälgar. Otydligt i deras deal gjorde att man inte faktiskt kunde utesluta orginalfälgar, något som kändes självklart när säljaren prisade om vilken otrolig deal det var, att hjulen skulle kostat minst 21.000kr.

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]