Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ezz
#1356798
Insjö78 skrev:
Ezz skrev: fre 03 jan 2020, 12:17 Inte lätt det här, men lutar mot 5%. Att det är svart/mörkt är själva poängen och det är endast rutorna från b-stolpen och bakåt som kommer tonas, framrutorna kommer ej vara tonade.

Vill minnas att "fabrikstoning" innebär att glaset (rutan i sig) är "behandlad med en toning", alltså att det sitter inte en solfilm på själva rutan. Ljusinsläpp varierar mellan olika tillverkare och modell som vi tidigare har konstaterat. Min uppfattning är att BMW och Mercedes använder sig av en betydligt ljusare "toning" än Volvo. Lite oväntat kan en tycka.
Nä en djungel som sagt! :-D Men stevvee v60 såg mycket fin ut! Lycka till med eran toning som sagt, jag kör på det jag beställt i alla fall. Men lärt mig mycket om toning som jag inte vetat om innan. ;-)
Tack för din input hur som! Får kasta upp bild när toningen är klar i februari någon gång!

Lockis skrev:Jag tror att 15% med svart innertak är helt perfekt.
Har man panorama taket kan man nog kosta på sig 5%, tveksamt om jag skulle vilja ha det på bakrutan dock. Kan bli väldigt svårt att se något om man behöver backa och kameran är igensmetad av skit, vilket den är i princip hela tiden under vinterhalvåret.
Har glaslucka, ja det är sant men känner ändå sällan behov att se "glasklart" genom rutan då sensorerna är så bra. Men riktigt tråkigt att Volvo likt andra tillverkare väljer att ha en kamera som är exponerad hela tiden istället för infällbar. Har en GLC kupé MY2020 nu och den är extremt skitig. Men tack vare att kameran är bakom emblemet så är den alltid ren, så väldigt smidigt och självklart kan en tycka.. men det är klart, allt handlar om pengar.
av Charocal
#1357138
Ni som beställt en S60 nyligen hur lång leveranstid har ni fått? Beställde min i början av oktober och fick v.16 vilket blir nästan 7 månader. Riktigt jobbig väntan då det i samband med att jag beställde pekade på leverans i februari men när bilen blivit orderlagd blev det istället april.
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1357153
Charocal skrev: sön 05 jan 2020, 15:34 Ni som beställt en S60 nyligen hur lång leveranstid har ni fått? Beställde min i början av oktober och fick v.16 vilket blir nästan 7 månader. Riktigt jobbig väntan då det i samband med att jag beställde pekade på leverans i februari men när bilen blivit orderlagd blev det istället april.
Jag beställde 2019-05-02 och som det ser ut får jag bilen 2020-01-15. Sjukt lång väntan.
av ricopet
#1357229
Beställde en S60 i slutet av oktober och står leverans vecka 18 på minvolvo.
Har hört att det tar mellan 6-8 veckor från att den är byggd i Charleston till leverans. Någon av er som fått sin bil levererad kanske kan bekräfta detta?

Den långa leveranstiden beror säkert på frakttiden från USA i kombination med att Sverige kanske inte fått så stor tilldelning av S60-bilar.
Användarvisningsbild
av Funk
#1357273
Jag beställde i mitten av oktober, beräknad leverans v.12 . Ca. 22 veckor var det vid beställningstillfället, och den är inte byggd än..

/Thomas
av stevvee
#1357948
LazerHawke skrev:Kollat upp 6st nya s60 och ingen väger identiskt dom gamla vägde lika i tjänstevikt skumt
Noggrannare nu med utrustning och vikt pga nya skatteberäkningen.
av LazerHawke
#1357967
stevvee skrev: tor 09 jan 2020, 08:01
LazerHawke skrev:Kollat upp 6st nya s60 och ingen väger identiskt dom gamla vägde lika i tjänstevikt skumt
Noggrannare nu med utrustning och vikt pga nya skatteberäkningen.
Jo men det är ju löjligt vad det skiljer ändå en hade 20" och tjänstevikt 1751 en annan 20" 1789 en tredje 20" 1746 exempelvis
av Lockis
#1357994
LazerHawke skrev: tor 09 jan 2020, 10:40
stevvee skrev: tor 09 jan 2020, 08:01
LazerHawke skrev:Kollat upp 6st nya s60 och ingen väger identiskt dom gamla vägde lika i tjänstevikt skumt
Noggrannare nu med utrustning och vikt pga nya skatteberäkningen.
Jo men det är ju löjligt vad det skiljer ändå en hade 20" och tjänstevikt 1751 en annan 20" 1789 en tredje 20" 1746 exempelvis
Som sagt, det beror på wltp där bilen måste typgodkännas med all olika utrustning.
av LazerHawke
#1357995
Lockis skrev:
LazerHawke skrev: tor 09 jan 2020, 10:40
stevvee skrev: tor 09 jan 2020, 08:01 Noggrannare nu med utrustning och vikt pga nya skatteberäkningen.
Jo men det är ju löjligt vad det skiljer ändå en hade 20" och tjänstevikt 1751 en annan 20" 1789 en tredje 20" 1746 exempelvis
Som sagt, det beror på wltp där bilen måste typgodkännas med all olika utrustning.
Det är jag med på men att 3st kan diffa så olika
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 29

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]