- ons 08 jan 2020, 13:12
Om man skall ställa upp pallbockar under bilen så är det viktigt var man sätter dem. Det har jag förstått och var jag skall placera dem har jag bra koll på. För att lyfta fram tänkte jag sätta under där bärarmen där den sitter ihop med underredet. Det är som en trekantig plåt med kraftiga muttrar.
Problemet är att när jag körde pallbockar en gång på min 240 så lämnade det fula märken. Dessutom är pallbockarnas kontaktplåt bockad på båda ändar så det går inte att sätta plant på ställen det inte sticker ned kraftigt. Att köpa de där runda kuddarna för att ha mellan känns inte perfekt heller då de är designade för garagedomkrafter med plana kontaktytor.
Några snabba tips?
Problemet är att när jag körde pallbockar en gång på min 240 så lämnade det fula märken. Dessutom är pallbockarnas kontaktplåt bockad på båda ändar så det går inte att sätta plant på ställen det inte sticker ned kraftigt. Att köpa de där runda kuddarna för att ha mellan känns inte perfekt heller då de är designade för garagedomkrafter med plana kontaktytor.
Några snabba tips?
- By pennywize