Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dannesk
#1357366
Jag fick pris på ca 7700kr komplett med kupéintag på Volvo till min XC60 så det är nog nått liknande på din, är väl bara modell på värmaren som kan skilja. Mekonomen brukar annars ha drive på Defa komplett installerat för 5500kr har jag för mig.
av UnleashFusion
#1358787
Moose69 skrev: mån 13 jan 2020, 20:35 Elektrisk motorvärmare.... vad menas med det?
"Med en elektrisk motorvärmare och en kupévärmare är bilen varm och skön att sätta sig i när man ska åka iväg kalla vinterdagar. Förutom att motorslitaget blir mindre då bilen varmstartas, drar den mindre bränsle samt släpper ut mindre mängd avgaser.

Frontintaget monteras i den främre stötfångaren och ger ett integrerat intryck samt gör den lättåtkomlig. Elektrisk motorvärmare kan kompletteras med en kupékontaktsats som möjliggör inkoppling av kupévärmare."

jag gissar att du var ute efter den bränsledriven-värmare än elektrisk. motorvärmare?
av Moose69
#1358834
Jepp, den bränsledrivna värmaren är det jag söker... antar att den blir något dyrare, den kan man väl även ha fjärrkontroll till för att att starta!
av Rådlös
#1358836
Du kan även ha fjärrkontroll och programerbar anläggning på elektriska motorvärmare om du vill det. Dom moderna är fullt utbyggbara med förutom motorvärmaren då, tidur, batteriladdare, kupéuttag, fjärrkontroll via mobiltelefonen, termostatstyrning. Har jag glömt något?
Se det inte som något som är bättre eller sämre i jämförelse med bränsledrivna värmare. Det är två olika system och dom jobbar olika. I vissa fall krävs det ena eller det andra. Du kan t.ex inte köra en bränsledriven värmare i ett slutet kallgarage. Men har du långt till ett eluttag är naturligtvis en bränsledriven värmare bättre i den situationen. På många arbetsplatser förekommer det att arbetsgivaren bjuder på elen. I många bostadsområden finns det också eluttag, men det kan vara lite blandat om det ingår i hyran eller inte. Jag har upplevt båda.
Så el eller bränsledriven, det beror på vilka förutsättningar du har till din bil. Båda värmer bilen. Det är huvudsaken.
Vilket är billigast? pratar vi om nyinstallation så är elvärmare billigast även om man har alla tillbehör. En grov gissning, mellan 5 och 10 tusen. En bränsledriven anläggning, kanske 25 tusen. Men det förekommer begagnade. Men det är mest händiga garagemekaniker som monterar sådana. Dom är dock begagnade och kan gå sönder nästa vecka. Och ofta är det så med monteringen att man får komplettera med slangar och kablar m.m. Så allt är inte "serverat på ett fat".

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]