Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en Volvo V70N 2002 som spökar, förardörren låser sig ibland när man stänger någon annan dörr eller lucka, aldrig när man stänger dörren i fråga utan enbart ifall man t ex drar igen huv eller baklucka.
Är det låskistan i förardörren man ska sikta in sig på eller? I övrigt fungerar c-låset som det ska, både med fjärr, nyckel och inifrån via knappen.
Det vanligaste felet när man scannar forumet så handlar det om att det inte låser/låser upp, men just detta har jag inte hittat något om.
Tacksam för input i frågan! :)
Hade liknande problem på en v70 -99. Köpte en låskista på skroten och det funka. Betalade ca 250kr. Kan ju även vara annat fel såklart. 🤔
Har för mig att centrallåset får spel när batteriet till larmsystemet håller på ladda ur. Får du upp något på din display om larmservice erfordras?
Larmmodulen/sirén är ju som många andra kass och det finns felkoder/meddelande angående detta, men c-låset fungerar som det ska för övrigt, både med fjärr och nyckel osv så jag tror inte detta är felet!
När man stänger t ex huven så knäpper det till i låsen runt om, ibland så låser alltså förardörren vid detta tillfälle. Känns rent spontant som att något är glappt och att det i samband med denna "knäppning" lyckas låsa dörren.
Ska testa en annan låskista vid tillfälle, har en liggande men den saknar dock BLL (Blockerat Lås Läge) men vet inte ifall det spelar någon roll?

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]