Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

McQueen skrev:
kebabpizza skrev:... några års premier.
Han har ägt bilen i två månader.
Varför är en bil man ägt i två månader så annorlunda mot en likvärdig. Hade vart en annan femma om man ägt bilen sedan den va ny. Nä den bilen blir aldrig bra. Säkert sned och kommer inte att ge mycket mer än massa bekymmer.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Frågan är om det inte flyttat lite på subframen på den där. Då blir den inte bil igen utan riktbänk, och då snackar vi STORA pengar.

Jag läste siffran 15.000kr någonstans.
Är man beredd att slänga upp hela 15lax för en gammal 850 sedan, så får man en i otroligt bra skick.

Normalpris är ju typ 7000kr och neråt.

Köp en liknande om farsgubben gillar den, och plocka över det som ev är bättre och skeppa den kraschade för det som försäkringsbolaget erbjuder. Dom kan vara relativt generösa med billiga bilar faktiskt. Där kan kunden bli mycket nöjd över enstaka tusenlapp mer. Något tusen är skitpengar när det handlar om 100.000kr-bilar och folk vill ha extra betalt för-den-alltid-är-handtvättad, typ.

Som kuriosa så smällde jag med rådjur i vintras med min V70N 2005.

Pajad grill (byte)

Lite intryckt strålkastare, (byte och lättare rikt)

Lätt bulad huv (mindre rikt och omlack)

Sprucken kofångare
( byte och omlack)

Rep notan för f-bolaget blev nästan 30.000kr trots beg-delar.
Dom lagade den, men inte en millimeter över.
Dom värderade den till ca 27000kr, men hade överinseende med vad jag kostat på, trots att det var slitdelar.
Länsförsäkringar.
Senast redigerad av 1 MickeM, redigerad totalt 0 gånger.
GLIZ skrev:
StefanN skrev:Bara lackjobbet är ju 15 000:- om det är med kvitto.
Minst...

Bara färgen ligger på 1000-1500 per liter ca 1.5 l för att lacka fronten ca 4 l till en hellack och då är det bara färgen. Grundfärgen blir lika mycket. Kanske inte vid en hellack om den gamla färgen sitter och ingen rost finns. Då kan den gamla färgen användas som grund. Så det springer iväg. Köp en begagnad S90 av äldre modellen för pengarna. Rikta 15k, plåtjobb 15k hellack 25k = 55.000

GLIZ skrev:
GLIZ skrev:
StefanN skrev:Bara lackjobbet är ju 15 000:- om det är med kvitto.
Minst...

Bara färgen ligger på 1000-1500 per liter ca 1.5 l för att lacka fronten ca 4 l till en hellack och då är det bara färgen. Grundfärgen blir lika mycket. Kanske inte vid en hellack om den gamla färgen sitter och ingen rost finns. Då kan den gamla färgen användas som grund. Så det springer iväg. Köp en begagnad S90 av äldre modellen för pengarna. Rikta 15k, plåtjobb 15k hellack 25k = 55.000

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Volvo S90 3.0 Automat 180hk https://www.blocket.se/vi/82839332.htm

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok