Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Geoham
#1354508
Jag tyckte min v90 cc t5 var jättetyst men fåfäng som man är så hittade jag hakka 9 däck med 19tum fälgar och tänkte att jag byter till det (från conti Contact 6 dubbfritt 18tum). Körde bilen igår efter jag bytt och vilket jäääkla ljud, som att någon blåser i en tom flaska i örat på mig. Nu funderar jag på att byta tillbaka till den andra uppsättning även om 19tum lyfte bilens utseende. Vad gjorde ni som fått detta ljud?

Sen så var vissa inne på hur människor uppfattar ljud olika. För mig är detta en katastrof och påpekade det när min fru körde. Hon höll med om att det lät men sa att jag ska lugna ner mig och att det inte är något som stör henne...
av Freddy100
#1354546
Äger V90CC T5. På sommaren Conti 18. Tyst. Till vinter köpte Hakka friktion 19 på blocket som rullade en säsong. Tyst som på sommaren. Inga oljud. Jag är känslig för ljud men det är verkligen bara TYST i kupen...Var extra orolig när jag skapade de efter de alla kommentarer. Körde upp mot 160km/h...bara fint
Användarvisningsbild
av grillchips
#1354570
20" Hakka R2 (dvs dubbfritt) på min V90 T5, 21" P-Zero på sommaren, klart att de låter lite men absolut inget som stör alls. Gamla V50n med 15" dubbdäck lät mer än vad nuvarande gör.
av Geoham
#1354580
Jag hade hakka dubb på min xc60 classic och hade inga problem. Själva däckljudet stör mig inte utan det är det där ljudet som låter som om någon blåser i en tom glasflaska. Bytte däck som sagt igår, hade inget problem alls innan jag bytte däck.
av pellemando
#1354595
onlyrally skrev:Min bil ska in på felsöknig nästa vecka. Tydligen en ganska omfattande felsökning med många olika steg som ska göras i dessa fall. Hoppas på att det blir löst.
Är felsökningens syfte enbart för oljuden eller annat med?
av beachman
#1354598
Geoham skrev: ons 18 dec 2019, 08:38 Jag tyckte min v90 cc t5 var jättetyst men fåfäng som man är så hittade jag hakka 9 däck med 19tum fälgar och tänkte att jag byter till det (från conti Contact 6 dubbfritt 18tum). Körde bilen igår efter jag bytt och vilket jäääkla ljud, som att någon blåser i en tom flaska i örat på mig. Nu funderar jag på att byta tillbaka till den andra uppsättning även om 19tum lyfte bilens utseende. Vad gjorde ni som fått detta ljud?

Sen så var vissa inne på hur människor uppfattar ljud olika. För mig är detta en katastrof och påpekade det när min fru körde. Hon höll med om att det lät men sa att jag ska lugna ner mig och att det inte är något som stör henne...
Har också hakka 9 dubb, dock 18". Enormt vägljud från början, men nu är de relativt tysta efter 1000+ mil. De kräver en rejäl inkörningsperiod.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 32
Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]